Najbolja ponuda motornih ulja!!!
         


forum.cars.rs • Pogledaj temu - FIAT - JTD ili Multijet???

forum.cars.rs

CARS Forum - recenzije polovnih i novih vozila, vodič za kupovinu, tuning, servis, noviteti ...
Danas je 02 Sep, 2014 15:59

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]






Započni novu temu Odgovori na temu  [ 18 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: 19 Sep, 2008 9:34 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Avg, 2008 11:12
Postovi: 58
Lokacija: Belgrade
Nedavno sam pazario Fiat Stilo 1.9 JTD sa 115 konja, ali vidim da se Fiat hvali sa još jednim dizel agregatom, a to je Multijet. Vidim dosta se stavlja u Punta i Doblo, čak sam ga primetio i u teretnom programu. čuo sam i priče da su oba dizel agregata među najboljima na svetu. Voleo bih da vidim kakva sve iskustva postoje, koji se motor pokazuje kao bolji, prednosti i mane. Hvala!

_________________
prva, druga, treća do belog dima iz motora


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 9:55 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Hmmm, najbolji dizel agregat na svetu :?
To je malo teško definisati, jer ako se misli na princip rada, odnosno common rail tehnologiju, onda jeste jer je Fiat prvi napravio takav motor, a i taj mali 1.3 MultiJet je proglašen za najbolji motor u klasi malolitražnih motora, ali ponavljam opet po tehnologiji izrade, a ne po dugovečnosti.
Svi savremeni dizel motori su prave mrcine koje uz dobro održavanje mogu da pređu zaista ogromne kilometraže, pa tako i JTD, odnosno MultiJet.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 11:48 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Okt, 2007 11:30
Postovi: 1974
Lokacija: Novi Sad
Znate onu priču o tri krojača koji su imali radnje u istoj ulici... :wink:

_________________
Bolje pivo u ruci nego pos'o u struci! :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 12:26 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Avg, 2008 11:12
Postovi: 58
Lokacija: Belgrade
Nemam pojma za tu priču. Vidim dosta novih Croma sa Multijet-om. Izgleda da se više rade nego JTD. JTD je nekako obeležio Mareu i Stila. Togo valjda ima puntića, skontao sam da je dizel iz onog putopisa po Hrvatskoj. Togo javi se. Imam dilemu kupovine puntića Multijet zato sam i otvorio temu!!! :?

_________________
prva, druga, treća do belog dima iz motora


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 12:39 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Javljam se :D Jeste, imam puntića 1.3 multijet :wink:

Moj je u trenutku kupovine imao 156.000km iza sebe, sada je posle skoro 9 meseci eksploatacije na 174.300km. Radi perfektno, redovno se menja ulje i filteri, malo troši... sve u svemu sam prezadovoljan.

Što se tiče puntića mk2b ima ih i sa 1.9 multijetom, kod nas ih je vrlo teško naći polovne...

E sad, ako planiraš da kupiš multijeta naoružaj se strpljenjem i traži model sa 5 vrata, udobnosti radi. Ako preferiraš veću kubikažu i konjažu trebaće ti još više strpljenja da nađeš 1.9 multijet...

_________________
Trka se poništava!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 16:09 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Mar, 2008 11:38
Postovi: 76
Lokacija: Novi Sad
Ne znam baš da li su najbolji na svetu... ali svakako su dobri. Vreme će pokazati koliko su i dugovečni. Meni se mali 1.3 Multijet ipak više sviđa jer pre svega ima lanac (umesto kaiša kao 1.9 JTD), a onda svakako ima i manju potrošnju zbog kubikaže i drastično manje se plaća za registraciju. Ipak, taj 1.3 je namenjen pre svega manjim vozilima (Panda, Corsa, Punto)... pa će tako i ovaj novi Fiat Fiorino Qubo sa njim biti pravi pogodak.

Kod mene u Fiat Multipli je 1.9 JTD i stvarno izuzetno odgovara i težini automobila i mom stilu vožnje. Već na 1500 o/min razvija maksimalni obrtni moment (200 Nm) i pravo ga je zadovoljstvo opušteno voziti. Kad se ugreje još se može reći da je i tih.

Inače Fiatovi JTD motori se proizvode i u Nemačkoj u Opelovoj fabrici i ugrađuju u mnoga GM vozila. Tako 1.9 JTD koriste:

- Fiat Bravo, Croma II, Doblo, Grande Punto, Sedici, Stilo, Strada
- Alfa Romeo 145, 146, 147, 156, 159, GT
- Lancia Lybra
- Opel Astra, Signum, Vectra C, Zafira
- Suzuki SX4
- Saab 9-3, 9-5
- Cadillac BLS

Ipak, možda je baš ovaj novi Fiatov 1.6 JTD prava mera za naše tržište...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 16:16 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Citiraj:
Inače Fiatovi JTD motori se proizvode i u Nemačkoj u Opelovoj fabrici i ugrađuju u mnoga GM vozila.


Ne, Fiatovi JTD motori se prave u Italiji i onda se šalju u Nemačku gde ih Opel ubacuje u svoja vozila.
Opel ne proizvodi Fiatove motore i Fiat nema fabriku u Nemačkoj.
Ugradnja Fiatovih dizel motora u Opelove automobile je nešto najpametnije što je Opel uradio zadnjih godina jer je opšte poznato da u Opelu NIKADA nisu znali da naprave dobar dizel motor!
Saradnja sa ISUZU-om nije bila za pohvalu jer se i ti ISUZU dizelaši nisu proslavili pa je ugradnja Fiatovih common rail dizelaša konačno pravi pogodak.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 16:42 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Mar, 2008 11:38
Postovi: 76
Lokacija: Novi Sad
frodo je napisao:
Ne, Fiatovi JTD motori se prave u Italiji i onda se šalju u Nemačku gde ih Opel ubacuje u svoja vozila.
Opel ne proizvodi Fiatove motore i Fiat nema fabriku u Nemačkoj.

Opel proizvodi svoje CDTI motore koji su verzija JTD motora u Kaiserslauternu, u Nemačkoj. Iako ne znam tačno koje modele... 1.3 ili 1.9 ili oba ili nešto uzima direktno iz Pratola Serre (fabrika u Italiji).

Fiat takođe sa 2.0 JTD označava motor koji se ugrađuje u Fiat Scudo, Ulysse, Pežo 806, Citroen Evasion, Lanču Phedru... Ali taj motor nema veze sa Fiatovim JTD motorom već je pozajmljen iz grupacije PSA.

Takođe, tamo u Francuskoj se i prave Fiat Scudo i Ulysse u okviru Sevel korporacije (Fiat+PSA).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 17:38 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Avg, 2008 11:12
Postovi: 58
Lokacija: Belgrade
Svaka čast na informacijama, pojma nisam imao da svi ti modeli koriste Fiatov motor. Ja sam čuo da su CRDi motori kao što su u automobilima Hyundai, Kia i ostalih istočnjaka u osnovi Fiatovi motori.
Na poslu vozim Getz-a 1.5 CRDi (65kw), majko svih bisera auto ide ko furija, pravi mali trkač. Za sada se odlično pokazuje.

_________________
prva, druga, treća do belog dima iz motora


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 18:56 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 30 Jul, 2008 12:33
Postovi: 150
Lokacija: Beograd
Koliko znam CRDi motore je razvio Hyndai, ne vode poreklo od Fiata.

_________________
Kako god okreneš, isto ti se 'vata.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 19:52 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Citiraj:
Opel proizvodi svoje CDTI motore koji su verzija JTD motora u Kaiserslauternu, u Nemačkoj. Iako ne znam tačno koje modele... 1.3 ili 1.9 ili oba ili nešto uzima direktno iz Pratola Serre (fabrika u Italiji).


Ne znam odakle ti ove informacije, ali definitivno nisu istinite.
CDTI motori nisu verzija JTD motora već su to potpuno isti motori, FIAT ih bez ikakvih oznaka pakuje Opelu i ovi im samo ukucaju broj i ugrade u auto, jednostavno Opel se ne petlja sa proizvodnjom dizel motora.
U review sekciji polovnjaka imaš tekst o Opel Corsi 1.3 CDTI.
Taj motor je identičan do zadnjeg šrafa sa onim koji ima Togo u svom legendarnom Puntaću, jedino se razlikuje boja čepa za ulje i boja drške merača nivoa ulja.
Zavlačio sam se čak i ispod motora da vidim kako to izgleda, jednostavno FIAT 100%.

Svi common rail motori su nastali na bazi Fiatovog prvog JTD motora, dakle common rail princip napajanja i zato se kaže da vode poreklo od Fiata.
U praksi oni ne vode poreklo od Fiata već koriste princip napajanja i konstrukciju koju je prvi put primenio Fiat, a većina proizvođača
sama radi svoje motore.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 19 Sep, 2008 22:43 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Mar, 2008 11:38
Postovi: 76
Lokacija: Novi Sad
frodo je napisao:
Ne znam odakle ti ove informacije, ali definitivno nisu istinite.
CDTI motori nisu verzija JTD motora već su to potpuno isti motori, FIAT ih bez ikakvih oznaka pakuje Opelu i ovi im samo ukucaju broj i ugrade u auto, jednostavno Opel se ne petlja sa proizvodnjom dizel motora.

Ne znam zašto si toliko uporan, kad nisi u pravu... kao da to nešto znači. Ukucaj jednostavno u Google: +Opel +Kaiserslautern +1.9 +CDTI pa ćeš dobiti potvrde na kojim god hoćeš jezicima: nemačkom, engleskom, hrvatskom... Da ih valjda od 2005. proizvode u Nemačkoj. Pre su ih uvozili iz Italije. Ipak ni ti, ni ja (a ni ostali) ne možemo po ovakvim forumima tvrditi nešto sa 100% sigurnosti... ovde svako može da priča šta hoće, naravno u granicama tolerancije. Zato opušteno. Nisam bio u toj Opelovoj fabrici zato ne mogu da tvrdim govore li istinu ili lažu. Beh jedino u BMW-ovoj fabrici u Dinglofingu, a i tamo nisam od tehničkih stvari ništa zapamtio... jedino mi je ostalo u sećanju kako su radnici na proizvodnim trakama vrlo opušteni i čak pijuckaju pivo iz konzervi. Svojim očima sam video. Bilo je to 1998.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 0:18 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Da, u pitanju je nesporazum, a sve iz razloga što nisam pažljivo zapamtio šta si napisao u prvom postu na ovu temu.
Ja sam kontao da sve vreme tvrdiš da se 1.3 MTJ pravi u Nemačkoj, pa sam tvrdio da to nije tačno, a ti si se lepo ogradio da nisi siguran da li Nemci prave 1.3 ili 1.9 motore.
Elem, u Nemačkoj se od 2005. godine prave samo 1.9 CDTI motori po FIAT specifikaciji od 120 KS i 150 KS.
Izvini, kriv sam :oops: ali samo delimično, jer 1.3 MJT još uvek uvoze samo iz Italije :wink:

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 9:57 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Mar, 2008 11:38
Postovi: 76
Lokacija: Novi Sad
Eto, isterasmo stvar na čistac... nezgodno je što ponekad umorni čitamo poruke, pa previdimo šta je napisano. Iako stvarno, internet izvori ponekad znaju da budu nepouzdani, a pozivamo se na njih. Normalno da tebi više verujem kad svojim očima vidiš neki motor ili sklop nego nekom sa foruma koji je \"čuo od drugara\" ili pročitao negde. Tako smo se skoro na jednom drugom mestu malo podžapali oko toga ko je dizajnirao Multiplu. Te ovaj, te onaj, te Chris Bangle... sve dok se nije javio čovek, stavio tačku i rekao: Ja sam taj! Ni jedan od naših favorita, već Amerikanac Peter Davis!

A sećaš se, usput, da sam ja jednom ovde na forumu tvrdio da je Subaru Outback 2.0D oduvao VW Passat Variant 2.0 TDI 4Motion kao \"pasatni vetar\" po Autobildu. Tako mi je leglo to saznanje. :)
http://www.autobat.co.rs/forum/viewtopi ... c&start=60

Ti si posle samo pažljivo pročitao članak i video da je upravo obrnuto! Ali ja sam se \"predao\" odmah a ti si se dobro držao ovde oko JTD, nisi odstupao, poklek'o odmah kao ja. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 13:48 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
bolens je napisao:
Eto, isterasmo stvar na čistac... nezgodno je što ponekad umorni čitamo poruke, pa previdimo šta je napisano. Iako stvarno, internet izvori ponekad znaju da budu nepouzdani, a pozivamo se na njih. Normalno da tebi više verujem kad svojim očima vidiš neki motor ili sklop nego nekom sa foruma koji je "čuo od drugara" ili pročitao negde. Tako smo se skoro na jednom drugom mestu malo podžapali oko toga ko je dizajnirao Multiplu. Te ovaj, te onaj, te Chris Bangle... sve dok se nije javio čovek, stavio tačku i rekao: Ja sam taj! Ni jedan od naših favorita, već Amerikanac Peter Davis!

A sećaš se, usput, da sam ja jednom ovde na forumu tvrdio da je Subaru Outback 2.0D oduvao VW Passat Variant 2.0 TDI 4Motion kao "pasatni vetar" po Autobildu. Tako mi je leglo to saznanje. :)
http://www.autobat.co.rs/forum/viewtopi ... c&start=60

Ti si posle samo pažljivo pročitao članak i video da je upravo obrnuto! Ali ja sam se "predao" odmah a ti si se dobro držao ovde oko JTD, nisi odstupao, poklek'o odmah kao ja. :wink:



:D 8) :D

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 22:32 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Avg, 2008 11:12
Postovi: 58
Lokacija: Belgrade
Prava rasprava, nema šta!
Ljudi dajete mi konkretno mišljenje. JTD ili multijet? Punataći imaju u obe varijante! Naleteo sam na Punta 2001. god 1.9 jtd 86 ks za 4600 eura, a ja mislim da je 1,3 multijet prava stvar za Punta.
Da li se u Z 10 (zastavin punto) ugrađuje diezel agregat i koji?

_________________
prva, druga, treća do belog dima iz motora


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 22:42 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9282
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Koliko kruze price od ljudi koji poznaju Fiat i Alfu, jer je ista osnova motora kazu da je multijet bolji izbor.

Z10 ide samo u benzinskoj varijanti 1.2 60KS.

Ima samo jedan problem kod toga sto ti kupujes polovan auto, a 1.3 mjet je em redak em novijeg datuma, i ako hoces da uzmes dobrog sa klimom treba ti bar 6500e. Rizik je veliki sto se tice dizni i turbine, pa i plivajuceg zamajca, a 1.2 ne trosi previse goriva jer je to ipak mali automobil.

Moj stav je da ako uzimas polovan auto te klase uzmes benzinca. Jer samo jedan kvar na dizel motoru koji je CR moze da ti izvuce iz dzepa toliko da ces sa benzincem da se vozis godinu dana besplatno.

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Poslednji put menjao subic dana 20 Sep, 2008 22:47, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Sep, 2008 22:43 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33713
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Pa ako ćeš Punta onda uzmi MJT, logično, malo je slabiji ali je jeftinija registracija, a skroz je dobar motor.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 18 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group