Najbolja ponuda motornih ulja!!!
         


forum.cars.rs • Pogledaj temu - FIAT automobili Srbija i prvenac Fiat 500L

forum.cars.rs

CARS Forum - recenzije polovnih i novih vozila, vodič za kupovinu, tuning, servis, noviteti ...
Danas je 03 Sep, 2014 8:59

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]






Započni novu temu Odgovori na temu  [ 915 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: 30 Jan, 2009 11:17 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2620
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
Pa evo nešto friško. čuli ste poslednjih dana da se priča o 122 milijarde dinara koje će obezbediti država za subvencionisane kredite preko poslovnih banaka. Krediti su za privredu i stanovništvo i to isključivo za kupovinu domaće robe. Tako recimo kamata na kredit za domaći Punto će biti 4.5% godišnje i moći će da se kupi za 100 € mesečno na 7 godina. Mislim da su rekli bez učešća.

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 11:25 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Jun, 2007 17:28
Postovi: 1017
Lokacija: Beograd
Vozim: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI
Lokacija: Beograd
Jeste ali to je cena samo za najosnovniji model.....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 11:36 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb, 2008 15:03
Postovi: 2713
Lokacija: Beograd
Vozim: Fiat Punto MY94 1.7td 51kw 0-100kmh 17.4sec maxspeed 152kmh
Omadon je napisao:
Jeste ali to je cena samo za najosnovniji model.....

Najslabiji motor i crne branike...

Kada stavis sve u njega sto treba ta rata ce izaci na 150-170e

_________________
www.crnatacka.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 12:02 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9283
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Pa neka je i najslabiji model, ali je rata zato prihvatljiva da ne kazem svakom ko vozi.

Inace tako se cuva domaca privreda, bar to sto postoji(posto ovi uslovi kredita vaze i za drugu robu), a ne sve da se uvozi i samo pravi jos veci deficit nego sto jeste, izbacuju evrici iz zemlje i stvara jos slabiji dinar.
Iskreno ovakove mere trebalo je primenjivati i pre ove krize, a ne u poslednji cas kad im trebaju pare od poreza pa hoce da stimulisu potrosnju. No, bez obzira, nadam se da ce ostati kako je najavljeno.

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 12:15 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Jun, 2007 17:28
Postovi: 1017
Lokacija: Beograd
Vozim: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI
Lokacija: Beograd
subic je napisao:
Pa neka je i najslabiji model, ali je rata zato prihvatljiva da ne kazem svakom ko vozi.

Inace tako se cuva domaca privreda, bar to sto postoji(posto ovi uslovi kredita vaze i za drugu robu), a ne sve da se uvozi i samo pravi jos veci deficit nego sto jeste, izbacuju evrici iz zemlje i stvara jos slabiji dinar.
Iskreno ovakove mere trebalo je primenjivati i pre ove krize, a ne u poslednji cas kad im trebaju pare od poreza pa hoce da stimulisu potrosnju. No, bez obzira, nadam se da ce ostati kako je najavljeno.


Pa eto ti odlicna sansa da kupis komad (kada utopis audija)...spasavas privredu, vozis ekonomican auto, a jeftino si prosao.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 12:30 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Najjeftiniji \"klot\" Punto košta oko 7.300eur i za njega je rata oko 100eur bez učešća na 7 godina (sa 10% učešća rata je oko 90eur na isti period).

Najskuplji \"full\" Punto košta 9.130eur. Rata će biti oko 115eur uz 10% učešća, odnosno oko 130eur bez učešća (takođe na 7 godina).

Dinkić sa Italijanima pregovara oko smanjenja cene i povećanja proizvodnje Punta u Kragujevcu, kao i o proizvodnji Punta sa dizel motorima...

_________________
Trka se poništava!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 30 Jan, 2009 12:46 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Avg, 2008 16:44
Postovi: 1575
Lokacija: Zemun
Vozim: Hyundai Accent MC
Mašala.
Ova ponuda za osnovni Punto treba da se posmatra kao konkurencija Dacia Sanderu, da ljudi ne liferuju pare u inostranstvo.

Inace, bio bi dobar potez i da se pozatvaraju saloni AK koje nude Punta, da se smanje troskovi marketinga i da se u svakoj banci omoguci specijalni Punto kredit.

A za one koji hoće da pazare opremljenog Punta, umesto učešća da daju ekvivalent - 1 Dinkic Akciju.

Tako bi malo po malo od svakog prodatog Punta, FIAT dobijao po jednu akciju i raspolagao značajnim akcijskim kapitalom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 31 Jan, 2009 11:53 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
Dnevnik

MLAđAN DINKIć DOGOVORIO S „FIJATOM” AKCIJU „STARO ZA NOVO”

Potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić izjavio je juče u Torinu da će \"Fijat\" početi proizvodnju novog modela automobila u Srbiji do kraja 2010. godine. Videli smo novi model koji će do kraja sledeće godine biti lansiran u kragujevačkoj “Zastavi” i koji će biti namenjen tržištu Evropske unije, kazao je on. Vlada Srbije i “Fijat” potpisali su juče u Torinu sporazum kojim je predviđeno da u martu počne proizvodnja automobila \"punto\" u Kragujevcu, a Dinkić je naveo da postoji mogućnost da se udvostruči dogovorena proizvodnja.

\"Motivisaćemo građane koji imaju automobile bez ekološkog motora da staro vozilo, uz značajan popust, zamene za nov automobil (prilikom kupovine kragujevačkog punta)\", rekao je Dinkić juče u Torinu.Građani će u akciji \"staro za novo\" moći da menjaju sva stara vozila, bez obzira na marku. Mehanizmi procene vrednosti biće naknadno utvrđeni, s tim što postoji mogućnost da za taj posao budu ovlašćeni i pojedini dileri automobila, što bi značilo da se ne mora ići u Kragujevac da bi se taj posao uradio.

Dinkić je izjavio i da je sa italijanskim Fijatom dogovoreno da u Srbiji nabavlja što više sirovina i delova za proizvodnju automobila u fabrici u Kragujevcu. Dogovoreno je da se što više delova, poput automobilskih guma i akumulatora, nabavlja u Srbiji, rekao je on, a prenosi Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja. \"Uspostaviće se saradnja sa Ju-Es stil železarom koja bi Zastavi obezbedila sirovine za proizvodnju karoserija, čime bi se indirektno uposlilo što više radnika u Srbiji\", dodao je Dinkić u Torinu. Dinkić je kazao da su u Torinu vođeni razgovori i o mogućnosti da se snize cene vozila na tržištu Srbije i CEFTA, a možda i za rusko tržište.I “Fijat” je juče objavio da će u martu početi proizvodnju automobila \"punto\" u Kragujevcu i da će godišnja proizvodnja biti najmanje 15.000 automobila u 2009. godini. Obim proizvodnje \"će zavisiti i od tržišnih uslova u svetu, s obzirom na to da taj auto nije samo za srpsko tržište već i za izvoz u susedne zemlje, u severnu Afriku i u Rusiju\", kazao je potpredsednik za komunikacije \"Fijata\" Gualberto Ranijeri. Najavljeno je da će početi i proizvodnja \"punta\" s dizel-motorom.usko tržište.

http://www.zastava10.com/index.php?n=Te ... ike.Paketi

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 31 Jan, 2009 22:05 
OffLine
Standardni član
Standardni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Maj, 2008 0:21
Postovi: 454
Vozim: Форд Мондео 2.0 TDCI 2006. год
Lokacija: Земун / Нови Београд
vrlo zanimljivo i primamljivo mnogima. mozda i meni.
imam nekoliko pitanja:

1. da li na ovom forumu postoji opis Z10 - trazio sam pod pregledom novih automobila i pod pregledom najpopularnijih polovnjaka, ali nisma nasao temu Z10.

2. nije mi jasno ovo oko godisnje kamate od 4.5%

3. koliko je sve ovo sigurno, kad pocinje i gde se moze potpisati ugovor?

4. interesnatno je ono sto je izjavio cenjeni ministar o akciji \"staro za novo\", super. nadam se ce biti puno zamena.

_________________
за пријатеље Крле


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 31 Jan, 2009 23:51 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33717
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
deda krsta je napisao:
1. da li na ovom forumu postoji opis Z10 - trazio sam pod pregledom novih automobila i pod pregledom najpopularnijih polovnjaka, ali nisma nasao temu Z10.


Nema odrađenog opisa u tim temama, a pisali smo zato u sekciji "polovni automobili" u jako puno tema o Puntu II sa motorom od 1.2 litra tako da tamo ima "pravih malih sabranih dela" posvećenom tom automobilu... treba pročešljati.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 01 Feb, 2009 0:00 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2620
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
Ja mog matorca baš teram da zameni svoj prastari Reno 5 jer ima već 19 godina. A i najavili su da će kola starija od 16 god. ići 2 puta godišnje na tehnički pregled. Ko se ogluši o zakon sleduju mu poveće kazne.
deda krsta ako ne možeš da nađeš \"rivju\" za Z10 probaj za nekog Punta sa istim motorom. Ne znam šta ti nije jasno oko kamate od 4,5% ? Znači da je kamata mala-povoljna kao za stan recimo, samo što se radi o srednjeročnom kreditu pa je suma koja se vraća banci mnogo manja nego kod kupovine nekretnine.

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 01 Feb, 2009 11:32 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 27 Okt, 2007 22:18
Postovi: 32
Lokacija: Beograd, Srbija
Ja vozim Z10 vise od 2 godine i zadovoljan sam...
Nije najbolji auto, ali za moje potrebe je idealan.

Ako ovo stvarno zazivi, ozbiljno cu razmsliti da zamenim auto za novi... Po mojoj racunici, ostalo mi je malo manje od 5 godina kredita, pa ako moj prodam i uzmem ovaj od 4,5% rata ce mi biti otprilike ista na 5 godina, a dobicu nov auto...
Jedino sto me koci je to sto sam skoro ugradio TNG...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 01 Feb, 2009 17:54 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9283
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Bozo pa di imas odlicno iskustvo sa Z10 da napises review. :D

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 01 Feb, 2009 18:34 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Mar, 2008 11:41
Postovi: 7226
Lokacija: Zrenjanin :(
Vozim: 2011 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI 77kw crvena + crni detalji... Prva na Balkanu!!!!!
1) lepo je sto vlada hoce nesto da ucini ( kolko tolko ) u korist gradjana
2) kad vec hoce da modernizuju vozni park gradjana, sto im po ovim \" specijalnim \" uslovima nude auto koji je star 10ak godina ... :roll:

_________________
Slika
WhatCar says: If Škoda can do all this for so little money, why can`t the rest??
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 02 Feb, 2009 0:00 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33717
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Temu sam podelio pošto je Boža svoj review Punta (Z10) napisao ovde.
Dakle sada imamo Božin review na linku: http://www.autobat.co.rs/forum/viewtopic.php?t=4947

Ja bih ga samo zamolio da ubaci i slike svog ljubimca, a ako ga mrzi da se zeza sa obrađivanjem istih može i meni poslati na mail autobat.admin@gmail.com pa ću ja to uraditi.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 1:49 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
Punto za stari automobil i 5.999 evra

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je u ponedeljak da će građani imati mogućnost da bilo koji stari automobil koji nema ekološki motor Euro 3, uz doplatu, zamene za novi \"punto\", a da će država subvencionisati tu zamenu.

Dinkić je za Radio televiziju Srbije rekao da je ideja da građani koji menjaju stari automobil dobiju novi \"punto\", koji će se, po licenci italijanskog Fijata, proizvoditi u Kragujevcu po ceni od 5.999 evra, i to na kredit od sedam godina.

Inače, osnovni model tog automobila koji će se od marta proizvoditi u Zastavi u Kragujevcu, kako je najavljeno, koštaće oko 7.300 evra.

Dodao je da će građani stare automobile moći da dobiju uz odgovarajuću doplatu, a da će država dati subvenciju od najmanje 1.000 evra po automobilu.

Govoreći o najavljenoj proizvodnji od 15.000 komada \"punta\" u Zastavi, on je rekao da je to minimalna količina i dodao da je ideja da se modelom zamene \"staro za 'punto'\" ide na to da se podstakne tražnja za tim modelom Fijatovog automobila.

Dinkić je rekao da FIAT-ovi stručnjaci treba uskoro da dođu u Srbiju da vide šta domaći dobavljači mogu da obezbede za proizvodnju tog automobila u Kragujevcu.

Ideja je da \"Trajal\" i \"Tigar\" dopremaju gume za \"punto\", da se ugrađuju akumulatori iz Sombora, limovi iz železare u Smederevu, kao i domaći kablovi, naveo je Dinkić.

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 10:46 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Ubi nas nostalgija, a neke političare posebno...

Nije ni Zastava 10, ni Punto po licenci FIAT-a, ni Zastava u Kragujevcu.

Reč je o Fiatu Punto koji će se proizvoditi u fabrici Fiat automobili Srbija u Kragujevcu :wink:

Meni najzanimljivije od svega je ono što niko ne pominje, a to su motori 1.3 Multijet koji će se od jula ugrađivati u kragujevačke Puntiće. Reč je o najmodernijim dizel motorima koji su kao stvoreni za srpski standard. U mom polovnom Puntu takav motor je već pretrčao 184.000km uz redovno servisiranje koje podrazumeva zamenu ulja (Selenia WR) i filtera... Mala potrošnja, mala kubikaža - jeftina registracija 8)

_________________
Trka se poništava!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 11:49 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Jun, 2007 17:28
Postovi: 1017
Lokacija: Beograd
Vozim: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI
Lokacija: Beograd
Znaci ja dam moju sklopociju i dobijem Punto po ceni od 5.999e + 4,5% godisnje kamate(oko 6300e), pa sve to izdeljeno na 12 mesecnih rata i tako 7 godina (bez kasko osiguranja) .
Bez klime, radija, deljive klupe, ABS, suvozacevog airbaga... i td.
Na kraju to izadje po Dinkicu 7*12*100 (bez kasko osiguranja) = 8400e.... hmmmm nesto se ovde ne slaze :?

Bilo kako bilo mene interesuje kakva ce cena bit za neki iole pristojniji paket opreme (klima, dva vaz. jastuka, nasloni za glavu pozadi, deljiva klupa i ABS !!!) i dal' ce moci da se dobije i taj paket i u zameni?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 12:31 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Tih 7x12x100 je za osnovni model bez zamene \"staro za Punto\" :wink:

\"Nafulan model\" je (već sam pomenuo) 9.130 eur, a matematika je 7x12x130 :wink:

Uz zamenu cena će biti niža pa će i matematika biti drugačija. Mene najviše interesuje cena za 1.3MTJ 8)

_________________
Trka se poništava!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 13:15 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2620
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
KREDIT KALKULATOR \"Volksbank\"

broj godina = 7
kamatna stopa = 4.5%
vrednost kredita = 6000

Anuitet: 83,40€/mes.

Znači nova Z10 tj. Punto II je 7.300 € - šklopocija oko 1.300 € = vrednost kredita 6.000 €. Tako da dobijamo računicu : 7 god. x 12 mes. x 83,4 € = 7005,6 € ovo bi trebao da bude ukupan iznos kredita (glavnica+kamata) koji treba vratiti.

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 13:21 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9283
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Ako bude tako, bez ucesca i sa ovom ratom koju si izracunao ja cu da uzmem jedan za pijacu. :lol:

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 13:27 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2620
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
Evo i kod Erste banke kalkulacija je identična:

Kreditni kalkulator \"Erste bank\"
Otplatna tablica
Metoda obračuna direktna
Otplata u anuitetima
Ukupan iznos kredita 6.000,00
Ostatak vrednosti 0,00
Iznos kamate na ostatak vrednosti 0,00
Valuta EUR
Nominalna kamatna stopa [%] 4,50 godišnje
Rok otplate 84 meseci i 0 dana
Iznos otplatne rate 83,40
Efektivna kamatna stopa [%] 4,61

Kucajte u pretraživaču kreditni kalulator pa računajte sami.

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 03 Feb, 2009 17:53 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
Projekat Punto : Fiat u leru, Zastava u rikvercu

Preuzeto sa : Politika.rs

Ugovor između države i „Fijata”, potpisan 29. septembra prošle godine, objavljen je na sajtu Vlade Srbije koji dan kasnije, ali bez stranica o novim modelima koji će se praviti u Kragujevcu. Ta enigma nije razrešena ni danas, a reč je, možda, o najznačajnijem delu aranžmana. Umesto novih modela „A” i „B” klase, Kragujevac je, a zajedno s njim i Srbija, dobio stari „punto”.

U „Zastavi” se, naime, obnavlja krajem oktobra prošle godine prekinuta montaža „zastave 10”. U pitanju je, dakle, isti model automobila, kome se vraća „Fijatov” logo. (Brojni dodatak 1.8.8 verovatno se odnosi na dizel-verziju ovog automobila sa zapreminom od 1.900 kubika). Značaj nedavno potpisanog ugovora o proizvodnji ovog modela u „Zastavi” obrnuto je proporcionalan halabuci koja je pratila njegovo potpisivanje u Torinu.

Zašto je taj ugovor uopšte i potpisivan kada je „Zastava” i bez njega, na osnovu ugovora od 29. septembra sa „Fijatom”, imala odobrenje da sklapa ovaj model? I to u količinama koje zavise od potreba tržišta. I ko je s kim tu potpisao ugovor? „Fijat”, koji je sa 67 odsto kapitala većinski vlasnik „Zastave”, sa samim sobom.

čekanje i zastoj prouzrokovani svetskom krizom, koja iz dana u dan nagriza temelje „Fijata”, trebalo je nečim prekratiti. Glavni ugovor i sve obaveze koje je preuzeo italijanski proizvođač danas malo ko pominje, on je stavljen „ad akta” (valjda do okončanja krize), a njegovo mesto zauzeo je „polufabrikat”.

Sve je, podsetimo, počelo još maja prošle godine, kada je u Kragujevcu, svega pet dana uoči izbora, potpisan Memorandum o razumevanju sa „Fijatom”. Bio je to svojevrsni „političko-ekonomski zgoditak”, koji je odagnao mogućnost da bi Srbiju mogli preuzeti radikali. U Kragujevcu su tada svi pozdravili najavljeni ugovor sa „Fijatom”. Bili su radosni i „Zastavini” kooperanti iz više od pedeset gradova u Srbiji. Proizvodnja od oko 300.000 automobila godišnje (rekordna proizvodnja „Zastave” 1989. iznosila je 220 000) nagoveštavala je mogućnost upošljavanja čitavog metalskog sektora i otvaranje hiljade novih radnih mesta. Euforija je dostigla vrhunac na dan potpisivanja ugovora, 29 septembra, a tog istog dana, podsetimo, u Beogradu su potpisana i dva prateća memoranduma o razumevanju sa „Ivekom” i jednim od glavnih „Fijatovih” dobavljača „Manjeti Marelijem”.

A onda je, kao hladan tuš, stigla Tadićeva izjava o odlaganju realizacije ugovora sa „Fijatom” na deset meseci. Nju su pratile loše vesti iz Torina o zatvaranju pogona i 48.000 radnika koje je „Fijat” poslao na plaćeno odsustvo. Ovih dana, da nesreća bude veća, iz Italije stižu još zloslutnije vesti. Na odsustvo je upućen dodatni „kontingent” radnika, a „Fijat” vapi za vladinom pomoći.

Koliko će trajati kriza!? Guverner Radovan Jelašić smatra da je ona mnogo teža nego što se u prvi mah pretpostavljalo i pominje period od „dve do četiri godine”.

Ne časeći časa, DSS se prvi oglasio sa tezom da su ugovor sa „Fijatom” pravili „mladi eksperti bez dana provedenog u privredi”, te da je sada jedini spas u ponovnom pokretanju proizvodnje „juga”. Međutim, jedan od najzaslužnijih ljudi za dolazak „Fijata” u Kragujevac jeste Predrag Bubalo, član najužeg rukovodstva ove partije. Kao ministar privrede, on je „izboksovao” brisanje duga „Zastave” prema bankama u visini od oko 400 miliona dolara, kao i ustupak Italijana koji su kragujevačkoj fabrici oprostili 72 odsto starog duga, negde oko 30 miliona evra. A sve su to bili preduslovi za sklapanje ugovora sa „Fijatom”.

Samo zlurad čovek može da se raduje problemima u koje je upao „Fijat” i njegovim, eventualnim, odustajanjem od realizacije ugovora sa „Zastavom”, ali, s druge strane, potpuno je jasno da u ovom „poslu veka” mnogo toga ne štima, i to od samog početka.

Glavni ugovor i u međuvremenu

Ugovor između države i „Fijata”, potpisan 29. septembra prošle godine, predviđa proizvodnju 200.000 automobila „A” klase (niskolitražni gradski auto) i još 100.000 „četvorotočkaša” iz „B” segmenta (niža srednja klasa, odnosno manji porodični auto). Ugovor potpisan prošlog petka u Torinu predviđa obnovu montaže starog „punta” do kraja marta, sa naznakom da bi do kraja 2009. trebalo da se sklopi najmanje 15.000 jedinica.

Prvim, glavnim ugovorom, „Fijat” se obavezao da uposli 2.433 radnika kragujevačke fabrike automobila, a na sklapanju „punta” biće angažovano oko 1.000 radnika. Dolazak „Fijatovih” kooperanata i otvaranje 10.000 novih radnih mesta, na čemu je uporno insistirao zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković, inače član najužeg rukovodstva G17 plus, sada niko ne pominje.

„Fijat” je s početka imao nameru da 95 odsto kragujevačke proizvodnje (u intervjuu za „Politiku” potvrdio premijer Mirko Cvetković) usmeri ka EU, a sada se, uglavnom, računa na domaće tržište. Što se tiče izvoza, „u igri” su ostale samo okolne zemlje, članice CEFTA, možda sever Afrike, možda Rusija, možda Belorusija. U ovom kontekstu nije zgoreg pomenuti da na „Zastavinom” parkingu i sada ima oko 300 prošlogodišnjih „zastava 10”, koje nije imao ko da kupi.

Autor : Brane Kartalović

ćirić: Sporazum u Torinu potpisan na zahtev „Fijata”

Dok „Fijat” ne uplati svoj deo novca od 200 miliona evra za osnivački kapital zajedničkog preduzeća, to neće uraditi ni Srbija.

Sporazum Vlade Srbije i „Fijata” iz Torina, kojim je predviđeno da u martu počne proizvodnja automobila „punto” u Kragujevcu, potpisan je na insistiranje italijanske kompanije, a ne predstavnika zvaničnog Beograda, rekao je za „Politiku” Nebojša ćirić, državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja.

Da ne bude zabune, ovim naša država nije potpisala nikakav novi dokument, jer je osnovni ugovor već predviđao proizvodnju ovog modela.

Na pitanje „Politike” zašto je uopšte potpisan jedan takav dokument, u kome naša država ne dobija ništa novo, ćirić odgovara:

– Septembarskim ugovorom je već bila dogovorena proizvodnja „punta” u Kragujevcu. To je deo obaveza koji je bio predviđen osnivačkim ugovorom. Rukovodstvo „Fijata” je, međutim, insistiralo da se potpiše sporazum sa novoformiranim preduzećem u kome je jasno definisano da će italijanska grupacija finansirati celu proizvodnju „punta” – kazao je ćirić.

ćirić je juče istakao da ni država Srbija, bez obzira na to što su u budžetu izdvojena sredstva za ovu investiciju, još nije uplatila svoj deo novca.

– Dok „Fijat” ne uplati svoj deo novca od 200 miliona evra za osnivački kapital zajedničkog preduzeća, to neće uraditi ni Srbija – istakao je ćirić.

Prema njegovim rečima, dosad je, u skladu sa ugovorom, osnovano zajedničko preduzeće, obavljen je prvi deo anketiranja zaposlenih, delimično je počela i obnova fabričkih pogona, što je, po ugovoru, obaveza naše države, ali će se taj proces ubrzati od kraja februara.

Torinski sporazum još nedostupan javnosti

Razliku između torinskog sporazuma i beogradskog ugovora potpisanog u septembru nije moguće saznati, jer dokument potpisan u Italiji još nije dostupan javnosti. Ugovor o zajedničkom investicionom ulaganju je odavno obelodanjen na sajtu vlade, ali je biznis plan ovog projekta za širu javnost i dalje ostao tajna. Kako su ranije isticali zvaničnici, taj prateći dokument je nemoguće objaviti, jer je reč o poslovnoj tajni italijanskog giganta.

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 04 Feb, 2009 10:32 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Ne znam da li je ovaj tekst iz Politike (koji btw nije ceo) potpisao g. Nenad Popović, ali me neodoljivo podseća na njegov stav.

Elem, iz priloženog se vidi da je reč o \"stručnjaku u oblasti auto industrije\" :roll:

Pominje se mistični brojni dodatak \"1.8.8.\" (sva sreća pa nije \"666\") koji g. stručnjak dešifruje u dizel motor od 1.900 kubika :roll: :roll: :roll:

Broj \"188\" (bez ikakvih tačkica) je oznaka karoserije (šasije) Punta mk2b i nije nikakav \"tajni kod\" iz Dosijea X (na žalost \"stručnjaka za auto industriju\") :idea:

Jedan veliki zaključak koji se može izvući iz ovog teksta je da je aktuelna vlada (u kojoj nema DSS-a (hvala Bogu!)) jedina kriva i odgovorna za nastanak svetske ekonomske krize, kao i globalnu krizu u auto industriji :!:

_________________
Trka se poništava!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 04 Feb, 2009 12:32 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33717
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Ne ulazim u stručnost po pitanju automobila gospodina koji je pisao članak, ali načeo je neke zanimljive teme, jer i ja imam osećaj da nešto smrdi u celoj priči.
Na pitanje zašto smo potpisivali novi ugovor za sklapanje Punta II, kad smo ga već ionako sklapali pod imenom Z10 niko nije dao odgovor.
Zašto se ne kaže javno šta stoji u ugovoru i koji su planovi razvoja kompanije \"Fiat autmobili Srbija\" i koji modeli će se praviti u njenim pogonima.
Ovo me podseća na \"Veljin autoput\" Horgoš - Požega, kada nije dao ugovore na uvid čitavih godinu dana, a na kraju je dao samo jedan deo ugovora i to onaj koji je njemu odgovarao, a anekse ugovora smo videli tek po dolasku aktuelne vlasti, koliko su štetni i koliko je cela priča mutna i loša za Srbiju i Vojvodinu, naravno.
Takve stvari ne smeju da se kriju od naroda i moraju da stoje na sajtu Vlade Srbije da može svaki građanin i poreski obveznik ove zemlje da vidi na šta se \"arče\" njegovi novci.

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 04 Feb, 2009 12:58 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
\"Punto” i za polovnjake iz regiona?

Dinkić razmatra ideju da se državne subvencije za kupovinu „punta” ponude ne samo građanima Srbije, već i stanovnicima susednih zemalja. :shock: :roll:

Dinkić, naime, razmišlja da stare marke automobila za novi „punto” mogu da zamene i građani Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije, uz subvenciju od 1.000 evra.

Inače, još ne postoji precizna računica po kojoj će vlasnici starih automobila u Srbiji moći da kupe novi „punto” uz pomoć naše države.

Iako je ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će građani uz doplatu moći da zamene bilo koji model starog automobila za novi „punto” uz državnu subvenciju, računica još nije napravljena jer treba obaviti razgovore sa firmama koje se bave reciklažom starih automobila.

Za sada se zna da će subvencija države biti 1.000 evra, da će osnovni model „punta” koštati oko 7.300 evra, a da će se taj model u sistemu zamene prodavati za 5.999 evra na kredit od sedam godina.

To je najavio ministar ekonomije i reginlanog razvoja Mlađan Dinkić, uz objašnjenje da će to povećati proizvodnju „punta” u Zastavi, građanima omogućiti da jeftinije dođu do novog automobila na kredit, a domaćim proizvođačima guma, akumulatora i limova nove poslove.

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 04 Feb, 2009 13:50 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Dec, 2007 19:37
Postovi: 2262
Lokacija: Beograd
Vozim: Škoda Yeti 1.4 TSI
Sve idiotskija za idiotskijom izjavom :shock:

Sad ćemo još i šiptarima da dajemo neke pare za njihove \"legalne krševe\". Stvarno bi bilo glupo da to ne važi i za šiptare sa Kosmeta...

_________________
Be prepared for something wild....and clever!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 05 Feb, 2009 8:40 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2620
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
U Nemačkoj daju subvenciju od 2.500 €, ako menjaš staro za novo ali si u obavezi da budeš vlasnik starog auta najmanje godinu dana i da \"krš\" predaš auto otpadu. Naravno i tamo ima kritičara ove odluke.

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 05 Feb, 2009 13:15 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
Izvor: blic

Rata za „punto” 100 evra, građani prezaduženi

Kako se svetska finansijska kriza zahuktava, a dinar sve više slabi, opada i kupovna moć građana koji će za oko mesec dana moći da podignu povoljne kredite bez učešća za kupovinu pojedinih domaćih proizvoda. Nameštaj, bela tehnika, podne obloge i poljoprivredna mehanizacija domaćih proizvođača moći će da se pazare na kredit sa šest odsto godišnje kamate na rok do pet godina. Za „fijat punto” predviđeno je kreditiranje od pet do sedam godina, a kamatna stopa iznosiće 4,5 odsto.

SlikaSlika

Oko 2.500 preduzeća biće na konačnoj listi proizvođača čiji se proizvodi mogu kupiti uz kamatu koja će biti i do tri puta manja od trenutne.
- Mi ćemo našom subvencijom od milijardu dinara obezbediti 20 milijardi dinara kredita za građane, uz kamatnu stopu koja će biti 4,5 odsto godišnje za kupovinu kragujevačkog „punta”, a do šest odsto godišnje za kupovinu bele tehnike valjevskog „Gorenja”, kao i vranjskog „Alfa plama” - najavio je Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja.
Iz kompanije „Alfa plam” poručuju da je prodaja njihovih šporeta na domaćem tržištu bila ugrožena u poslednje dve godine zbog nelojalne konkurencije. Naime, šporeti lošijeg kvaliteta ali upola jeftiniji prepolovili su tržište ovoj kompaniji.
- Omogućavanjem ovih povoljnih kredita prevazići ćemo probleme s kojima smo se suočavali. Mere Vlade će biti od višestruke koristi jer kad se povećava prodaja, raste i proizvodnja, a time i otvaranje novih radnih mesta. Ono što bi mogao biti problem jeste to što su građani već prezaduženi, o čemu postoje podaci u Kreditnom birou, pa je pitanje koliko će njih zaista moći da podigne ove kredite - kaže za „Blic” Vene Zdravković, finansijski direktor „Alfa plama”.
Do sada je sedam banaka iskazalo interesovanje da odobrava ove kredite uz subvenciju države. To su „Komercijalna banka”, „Banka Inteza”, „Erste banka”, „Hipo Alpe-Adrija banka”, „Sosijete ženeral banka”, „Rajfajzen banka” i Unikredit banka”, ali se očekuje i da će zbog konkurencije biti još zainteresovanih.

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 06 Feb, 2009 15:55 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17524
Nažalost da ipak nešto nije uredu sa ugovorom sa Fiatom
govori i izjava ministarke finansija
da će ove godine pare od ulaganja u zastavu sa Fiatom
biti preusmerene u RTB Bor,dok će se sledeće godine
videti da li će se ispuniti uslovi i isplatiti ulaganje
u zastavu zbog trenutne ekonomske krize.

_________________
Slika
„ Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovekovu narav kao smeh" Gete


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 915 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group