Najbolja ponuda motornih ulja!!!
         


forum.cars.rs • Pogledaj temu - Automatski menjac - kako se koristi to cudo?

forum.cars.rs

CARS Forum - recenzije polovnih i novih vozila, vodič za kupovinu, tuning, servis, noviteti ...
Danas je 25 Apr, 2014 8:38

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]






Započni novu temu Odgovori na temu  [ 232 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: 10 Avg, 2009 22:36 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Okt, 2007 13:24
Postovi: 969
Lokacija: Novi Sad
Danasnji review Lexusa IS koji je napisao fabia4 me je podstakao da konacno pitam sve vas koji znate nesto o automatskim menjacima da mi objasnite neke osnovne stvari o njima.

Znam da vec postoji tema o DSG menjacima, ali ipak otvaram novu temu, jer bih voleo da mi neko objasni razliku izmedju postojecih vrsti automatskih menjaca, tipa DSG, Tiptronic, S-tronic itd, kao i kako se oni koriste.

Ne interesuje me toliko sam sistem rada tih menjaca, nego kako se oni koriste u praksi? Sad kad gledam one slike Lexusa, pojma nemam sta bih ja radio kada bih seo u njega. S druge strane, jednom sam sedeo u nekom taxiju, mislim da je u pitanju bio Mercedes E klase, koji nije imao klasican menjac, nego je taxista valjda menjao brzine na volanu. Takodje, video sam i novi Citroen C4 Picasso, koji isto nije imao rucicu menjaca. Pa onda postoje ti automatski menjaci u VW-u i Audiju, oni sto mogu da se pomeraju samo gore-dole, kao u avionu, i tako dalje...

Znaci, interesuje me kako se koriste ti menjaci, da li i kod njih brzine moraju da se menjaju pomocu rucice menjaca ili mogu i samo pritiskom na gas itd.? Sta znace one oznake P R N D S i +, -?

Sve ovo pitam jer me strasno nervira to sto kod manuelnih menjaca stalno moram da prebacujem iz jedne brzine u drugu, pa bih voleo da mi sledeci auto bude automatik, ali takav da ja uopste ne moram da menjam brzine, nego da to automobil radi sam, ako je to uopste moguce... :D

Evo i nekih slikica:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 10 Avg, 2009 22:40 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Nov, 2007 3:01
Postovi: 3638
Lokacija: Novi Beograd
Vozim: Audi A6 (C6) 2.0 TDI 2008
Najbolji ovaj zadnji, sedneš, daš gas i upravljaš :)

_________________
Brak je institucija u koju oni koji su napolje, žele unutra a oni koji su već unutra, žele napolje...
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 10 Avg, 2009 22:41 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Okt, 2007 13:24
Postovi: 969
Lokacija: Novi Sad
codemaker je napisao:
Najbolji ovaj zadnji, sedneš, daš gas i upravljaš :)


Pa to bi ja i hteo, zato sam i pitao! ;-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 10 Avg, 2009 22:46 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Mar, 2008 11:41
Postovi: 7314
Lokacija: Zrenjanin :(
Vozim: 2011 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI 77kw crvena + crni detalji... Prva na Balkanu!!!!!
Pa u principu nije toliko tesko.
Kada hoces da npr prebacis iz Drive u Park, trebas da stisnes kocnicu i/ili dugmence na menjacu ( npr kod DSGa ).
Kod nekih imas mogucnost da prebacis u Drive ili Sport i sam menjas brzine...

Nije to nikakva nauka, a mnogo olaksava posao... :wink:

_________________
Slika
WhatCar says: If Škoda can do all this for so little money, why can`t the rest??
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 10 Avg, 2009 23:16 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 8784
Lokacija: Novi Sad
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B6 S-line
codemaker je napisao:
Najbolji ovaj zadnji, sedneš, daš gas i upravljaš :)

I taj zadnji ima menjac, ali iza upravljaca.

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 10 Avg, 2009 23:27 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Okt, 2007 13:24
Postovi: 969
Lokacija: Novi Sad
E ljudi, provalio sam šta znače te oznake:


P - Piči

R - Rikverc

N - Na'rani svinje

D - Don't touch

S - Stani j*bote

+ - Ubrzaj

- - Uspori


Jesam li pogodio? :D :mrgreen:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 0:43 
OffLine
Standardni član
Standardni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Jun, 2008 15:07
Postovi: 510
Lokacija: Beograd
Pre ce biti

P - Park

R - Reverse

N - Neutral

D - Drive

S - Sport

+ - jedan stepen vise

- - jedan stepen nize


elem, kad zavrsis voznju, auto stavis u park, jelte.
rucnu kocnicu ni ne koristis, ne zovu je dzabe ameri \"emergency brake\"


neutral je \"ler\"

kad hoces da vozis, lepo stavis u drive i vise ne razmisljas o brzinama (to sto ti hoces, da ne menjas nikako sam, vec das po gasu ili kocis, a on odluci u koju ce brzinu)

a + i - sluze ako hoces da ipak ti sam menjas brzine, ali menjaju se sekvencijalno, dakle, gurnes na gore i pustis, on se vrati u sredinu ali si sada u jednom stepenu vise

gurnes na dole i pustis, on se vrati u sredinu ali si za stepen nize.

nista lakse.

iskreno, cudi me da uopste ima ljudi koji to ne znaju, dodje mu nekako osnovno i ocigledno...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 1:05 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 8784
Lokacija: Novi Sad
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B6 S-line
Reko bih da se Vosa malo nasalio. :lol:

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 1:08 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 32229
Lokacija: Vojvodina
Vozim: Audi A4 (B8)
Sve je to super, ali manuelac je zakon.
Pravi sportski automobili imaju manuelni menjač, to donosi užitak u vožnji.
Jebo ja tu automatiku, adrenalin raste dok u jednoj ruci držiš volan, a u drugoj ručicu menjača i samo cepaj, cepaj, udri jako - samo tako, udri jako - samo tako uh... :mrgreen:

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 2:02 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Nov, 2007 3:01
Postovi: 3638
Lokacija: Novi Beograd
Vozim: Audi A6 (C6) 2.0 TDI 2008
Vozio sam te glupe automatike u USA i za mesec dana ću ponovo.
Meni to liči kao da su me proglasili za nesposobnog i samo me naučili da držim violan i pritiskam dve pedale, sve drugo će auto sam, američka varijanta \"feed the pigs and don't touch anything...\"
Što kaže Frodo, dok se ja ne dohvatim menjača i menjam kad ja čujem da treba, nema tu vožnje....
Osim toga, ako želim lagodniju i mirniju vožnju kroz krivine uzbrdo nizbrdo, za moj ukus previše kasno menja brzine, mada verovatno optimalno, ali mi motor malo previše \"peva\" ako nisam za pevanje raspoložen\" Ne mogu lepo da prebacim u 6tu pa kao trolejbus da vozim dok mi se ćefne...
Mrcina stalno nešto prčka oko menjanja brzina i nervira me.
Kao da sam retard, pa taman se mašim za menjač, kad ono promeni brzinu, da se ja ne mučim ili ne daj bože pogrešim...

_________________
Brak je institucija u koju oni koji su napolje, žele unutra a oni koji su već unutra, žele napolje...
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 2:11 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jun, 2008 1:23
Postovi: 15292
Lokacija: Novi Sad - Budva
Vozim: Audi A4 S-Line (B8), Harley Davidson 1200 Custom Sportster, Sea Doo GTX 215 Supercharged Limited
Automatski menjac je mnogo bolja stvar od manuelnog menjaca. Ja sam se prvi kelo u menuelni menjac i nisam hteo da cujem za nikakvu automatiku dok se nisam navikao (a lako se navici na bolje) i sada mi vise ne pada na pamet da se vracam u manuel.
U gradskim guzvama jednostavno ne razmisljas o kvacilu i dosadnom stani/kreni tempu kada stalno cimas i kvacilo i gas i 1-2 brzinu.... U automatiku jednostavno odpustis kocnicu (bez gasa), pa zakocis, pa odpustis, pa zakocis......
Druga prednost je sto ne moram da razmisljam o rucnoj kocnici na uzbrdicama, jednostavno auto nikada nece krenuti unazad i nema njakanja sa rucnom kocnicom.
Kada preticem ne trazim najbolju brzinu jel automatika to uradi za mene, kada se uzelim sportskog duha jednostavno prebacim na manuelno biranje na polugicama iza volana koje daju jos bolji osecaj od klasicnog menjaca.....

Automatika radi jako jednostavno, kada biras stepen prenosa moras obavezno da stisnes kocnicu i dugme na menjacu. Bitno je da ako ostavljas auto na uzbrdini prevo podignes rucnu pa tek onda ubacis menjac u P-parking da se menjac ne bi ostetio.
Na svim automaticima postoje standardne opcije:
P- parking, samo kada se auto gasi
N- neutral, izbacivanje iz brzine
D- drajv, automatski mod za voznju
R- rikverc
Neki menjaci poseduju i dodatne opcije:
S- sportski mod gde menjac prebacuje brzine tek u visokim obrtajuma i to cini brze nego standardno
2,3,4- direktno prebacivanje u neku od ispisanih brzina, korisno kod vice tereta kada motor mora uvek da bude u jednoj brzini
+,- tiptronic mod koji moze da se koristi na tipkama ili polugicama na volanu ili na samom menjacu pomeranjem gore ili dole. To je opcija u koju menjac moze da se ubaci tokom voznje bez koriscenja kocnice.

Specificnosti koriscenja automatskog menjaca jesu u tome da se leva noga ne koristi bukvalno za nista i najvece greske se desavaju upravo kada vozac pokusa da zakoci levom nogom. Jos jedna specificnost na koju vozaci moraju da se naviknu je sto vozila sa automatskim menjacem prilikom otpustanja kocnice odmah krecu napred bez dodavanja gasa.
Uglavnom puno je prednosti samo kada se covek navikne.

Prednost manuelnom menjacu dajem samo kod pravih sportskih automobila (mada i kod njih vec gubi smisao).

_________________
RACING - Because football, baseball, basketball only require one ball


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 2:39 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 8784
Lokacija: Novi Sad
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B6 S-line
PrestigeBD je napisao:
kada se uzelim sportskog duha jednostavno prebacim na manuelno biranje na polugicama iza volana koje daju jos bolji osecaj od klasicnog menjaca.....
.


Nisam vozio auto sa polugicam iza volana, ali obican tiptronic jesam i mogu potvrditi da je ovaj nacin prebacivanja mama.
Ono sto se meni svidelo je da kad se vozi u tiptronic modu(manuelno menjanje brzine) npr. 60km/h u IV stepenu prenosa i zahteva se brzo preticanje, on ce isaltati u sekundi npr. u II stepen i omoguciti brzo obavljanje preticanja/ubrzanja, i pri zavrsetku ''akcije'' opet prebacuje u tu brzinu u kojoj ste bili.
A sa druge strane mozete svaku brzinu izvlaciti do maksimuma, ali redom.

Ma mnogo pametna stvarcica, tako da ko nije ovo okusio ni ne zna sta dobija, pogotovu ovu varijantu sa polugivama iza volana to je tek za krivine mama.

Obican automatik mi se svidja i ne, sta znam zavisi od uslova voznje.

_________________
Subex-GUME ***drive safely***


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 8:29 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Apr, 2009 16:01
Postovi: 9022
Lokacija: gdje ja živim...
Vozim: Citroen Xsara Picasso 1.6
U jednoj rent-a-car agenciji u CG: \"kod nas automatike uzimaju samo Ameri i invalidi\" :shock: :roll: :mrgreen:

Citiraj:
Druga prednost je sto ne moram da razmisljam o rucnoj kocnici na uzbrdicama, jednostavno auto nikada nece krenuti unazad i nema njakanja sa rucnom kocnicom.

E samo zbog ovoga bih uzeo automatik :lol:

_________________
03.12.2012 RIP Citroën


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 8:57 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Dec, 2007 16:42
Postovi: 3395
Lokacija: Voždovac
Vozim: Logan 1,6 MPI
frodo je napisao:
Sve je to super, ali manuelac je zakon.
Pravi sportski automobili imaju manuelni menjač, to donosi užitak u vožnji.
Jebo ja tu automatiku, adrenalin raste dok u jednoj ruci držiš volan, a u drugoj ručicu menjača i samo cepaj, cepaj, udri jako - samo tako, udri jako - samo tako uh... :mrgreen:


Bilo nekad Frodo, pravi sportski auto je danas nezamisliv bez sekvencije, mada je i to manuelac...slozio bih se sa Subicem sto se tice tiptronika, nazalost, ni ja nisam probao sa polugama na volanu :(


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 10:27 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jun, 2008 1:23
Postovi: 15292
Lokacija: Novi Sad - Budva
Vozim: Audi A4 S-Line (B8), Harley Davidson 1200 Custom Sportster, Sea Doo GTX 215 Supercharged Limited
Upravo tako, danasnji pravi sportaci se sve cesce proizvode iskljucivo sa vrhunskom automatikom.
Ja prvi volim manuel, ali ga volim samo kada imam u rukama automobil sa 300ks gde stvarno mogu da osetim sve cari manuelnog menjaca dok se \"igram\".
U svim ostalim situacijama atomatika je zakon ali ne svaka automatika, imao sam prilike da probam i lose automatske menjace i to je katastrofa. Kada je automatski menjac neprimetan, nema cimanja, brzo odreaguje na preticanje, u tiptronic modu munjevito prebacuje brzine, poseduje S mod za sportsku voznju...
Najvise mi se svidelo na Mercedesu C63AMG kada prebacuje u nizi stepen uvek automatski doda medjugas sto podize adrenalin u nebesa.
Takodje sam probao BMWov SMG menjac u starom M3, pa ljudi to je savrsenstvo, taj menjac ima oko 15 modova rada i raznih podesavanja (koliko brzo ces da se prebacuju brzine, oces li medjugas, voznja po klizavom, sportska voznja.....). Podesavanja su toliko raznovrsna da ako ga ubacis skroz u komfort mod prebacivanje brzine najvise lici na to kada pocetnik sedne u auto pa mu treba po 2-3s da prebaci iz 2 u 3. A onda kada prebacis u maksimalni sport, bukvalno imam osecaj kao da mi neko cita misli, jel ja kada stisnem polugicu + me ne mozes ni da je odpustis a vec se vozis u vecoj brzini. To moze samo da se uporedi sa osecajem menjanja brzina koji cujemo na prenosima F1, neopisivo!
I pored takvih dragulja od menjaca da i dalje volim manuel, tesko.
Manuel volim ali na njega gledam kao na retro zanimaciju koja svarno zna da pruzi uzivanje.

_________________
RACING - Because football, baseball, basketball only require one ball


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 11 Avg, 2009 20:55 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Okt, 2007 13:24
Postovi: 969
Lokacija: Novi Sad
Hvala svima na odgovorima! :wink:

Sad mi je malo jasnije kako se koriste automatski menjaci. Naravno, ono sa onim oznakama je bila sala, pretpostavljao sam odmah da je onako kako ste objasnili, ali s obzirom da su automobili sa automatskim menjacem kod nas jos uvek prava retkost, nisam jos imao prilike da ih licno isprobam, pa sam zeleo da mi to objasni neko ko ima iskustva sa njima. A u takvoj situaciji, koga cu da pitam, ako ne vas? :wink:

Naravno, ako imate jos nesto da pitate ili dodate, samo napred, tema nije zatvorena... :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 12 Avg, 2009 7:43 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Okt, 2008 14:49
Postovi: 2478
Lokacija: Palm Bitch
Vozim: Seat Cordoba 1.4 b 2008.
Sve gore napisano se uglavnom odnosi na novije automobile sa automatskim menjačem. Stariji automobili sa automatikom su bili katastrofa. Jedina saobraćajka sa prevrtanjem u njivu (pu, pu daleko bilo i ne ponovilo se) desila mi se dok sam vozio jedan Volvo 440 pre 15-ak godina. Imao je neku katastrofu od automatskog menjača koji mi je zadavao silne probleme na velikim nizbrdicama i na snegu. Inače auto je bio uvežen iz Švajcarske i apsolutno ispravan, a dotični menjač verovatno nešto što su ubrzo zamenili nekim boljim rešenjem

_________________
Ko u ovoj zemlji još nije poludeo taj nije normalan !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 12 Avg, 2009 10:08 
OffLine
Standardni član
Standardni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Jun, 2008 15:07
Postovi: 510
Lokacija: Beograd
subic je napisao:
Reko bih da se Vosa malo nasalio. :lol:


lol, naravno da se salio sa oznakama, rekao sam da mi je cudno da ima vozaca koji ne znaju sta zaista znace slova, nisam ni mislio da je ozbiljan sa ovom zezancijom :)


elem, imao sam prilike dosta da se vozim u kolima sa kvalitetnim automatskim menjacem, ali nazalost nikada nisam sam vozio.
ja bi isto rekao da je kvalitetni automatski menjac "mama", ako nemas neko cudo od motora gde ti je draz manuelno menjanje.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 14 Avg, 2009 15:40 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Avg, 2008 16:44
Postovi: 1601
Lokacija: Zemun
Vozim: Hyundai Accent MC
Lepo je i na dugme menjati brzine umesto pedalica. Nisam to probao, ali bih voleo. Mislim, nisam u pravom automobilu, simulacije se ne računaju.

Ima čari i ručka kod sekvenc. menjača, kao u nekim reli automobilima što postoji, dugačka, dopire do blizu volana.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 3:38 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Jan, 2009 1:39
Postovi: 25135
Vozim: Nista
A kako provaljuje da pretices?? Moras da das jaci gas ili po necemu drugom prepoznaje?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 10:36 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jun, 2008 1:23
Postovi: 15292
Lokacija: Novi Sad - Budva
Vozim: Audi A4 S-Line (B8), Harley Davidson 1200 Custom Sportster, Sea Doo GTX 215 Supercharged Limited
Kompjuter sve prepoznaje. Na primer ako nezno dodajes gas onda automatika miruje, ako malo zustrije dodas gas (preticanje) automatski prebacuje za jedan ili dva stepena nize. Cak na dnu gasa postoji \"taster\" (kick down) koji kada stisnes gas do poda daje signal menjacu da ubaci u brzinu u kojoj bi vozac izvukao najvise snage, tako se desava da menjac iz 6 brzine munjevito vrati u 2-3 brzinu i auto naglo jurne.

_________________
RACING - Because football, baseball, basketball only require one ball


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 10:43 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Jul, 2009 0:05
Postovi: 9478
Vozim: Skoda Fabia
Prestige jel ti u tvom Audiju imas CVT automatiku sa vestackih 8 brzina,il klasicni DSG sa 5 il 6 stepeni.?

_________________
Ponekad, nakon razgovora sa ljudima, covek oseti potrebu da prijateljski pomiluje psa, osmehne se majmunu i sa puno poštovanja skine šešir pred slonom..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 14:10 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jun, 2008 1:23
Postovi: 15292
Lokacija: Novi Sad - Budva
Vozim: Audi A4 S-Line (B8), Harley Davidson 1200 Custom Sportster, Sea Doo GTX 215 Supercharged Limited
Kod mene je (CVT) Multitronic S automatika sa 8 brzina. Ali vozio sam i tiptronic i DSG. Svi reaguju na gas identicno, samo je razlika u brzini odziva i brizini promene stepena.

_________________
RACING - Because football, baseball, basketball only require one ball


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 16:53 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Jul, 2009 0:05
Postovi: 9478
Vozim: Skoda Fabia
Kod CVT (Audijeva oznaka Multitronic) menjaca volim sto je bestrzajan i sto samo po kazaljki obrtomera vidis da je promenio brzinu..

_________________
Ponekad, nakon razgovora sa ljudima, covek oseti potrebu da prijateljski pomiluje psa, osmehne se majmunu i sa puno poštovanja skine šešir pred slonom..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Avg, 2009 18:56 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Dec, 2007 19:37
Postovi: 2279
Lokacija: Beograd
Vozim: Škoda Yeti 1.4 TSI
Nisam nikada vozio automobil sa automatskim menjačem i stvarno ne mogu da budem objektivan, ali verujem ljudima koji su vozili kada kažu da je to bolje rešenje (pogotovo u gužvama u BG)

Međutim, automatka ima i svojih mana (iako mislim da su prednosti veće).
Mislim da je najveća mana ako slučajno dođe do problema (kvara). Onda je kuku lele, ko će to sad popraviti :D

_________________
Be prepared for something wild....and clever!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 21 Avg, 2009 2:12 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Feb, 2008 14:08
Postovi: 2295
Lokacija: Beograd
Vozim: Seat Leon 1.9 TDI + tuning box(135hp)
Jedna od nazovi mana je sto auto sam krece i bez gasa cim se ubaci u D.
Bas danas sam prisustvovao manjem sudaru upravo zbog ovoga.
Stojimo ja i drugar u koloni jedno 2 min kao i svi ostali kad u jednom trenutku u traci pored boom... okrenemo se da pogledamo i vidimo da se neki cica sa E klasoom zakucao u Jeep Comandera. Nije neka steta bila, vise je bila komicna situacija, cak su se i oba vozaca nasmejala(dva starija gospodina). Posto smo bili blizu cijem kako ovaj cica iz mecke kaze nesto u stilu ma zajeba me ovaj automatik sam mi je auto krenuo :)
Pozdravise se ljudi ko braca i odos, sto mi je i bilo najsmesnije :)
Uglavnom u ovakvim situacijama sam vidjao viku i galamu, ali ova dvojica su me odusevili.

_________________
Capo di tutti Capi


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 21 Avg, 2009 3:10 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jun, 2008 1:23
Postovi: 15292
Lokacija: Novi Sad - Budva
Vozim: Audi A4 S-Line (B8), Harley Davidson 1200 Custom Sportster, Sea Doo GTX 215 Supercharged Limited
Nisu svi automatici takvi, naprimer Smart automatik nece da krene dok mu ne dodas gas. Takodje kod mene u autu ako ukljucim pomoc na uzbrdici takodje auto nece da krene dok ne dodam gas.

Inace meni se fora sa kretanjem bez gasa bas svidja jel pomaze u gradskim uslovima, samo stiskam i popustam kocnicu u stani/kreni voznji.

_________________
RACING - Because football, baseball, basketball only require one ball


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 21 Avg, 2009 14:09 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Feb, 2008 14:08
Postovi: 2295
Lokacija: Beograd
Vozim: Seat Leon 1.9 TDI + tuning box(135hp)
PrestigeBD je napisao:
Nisu svi automatici takvi, naprimer Smart automatik nece da krene dok mu ne dodas gas. Takodje kod mene u autu ako ukljucim pomoc na uzbrdici takodje auto nece da krene dok ne dodam gas.

Inace meni se fora sa kretanjem bez gasa bas svidja jel pomaze u gradskim uslovima, samo stiskam i popustam kocnicu u stani/kreni voznji.


Pa recimo mom prijatelju koji je neko vreme posedovao S klasu Brabus 6.3 uopste se nije svidjalo to sto krece sam bez gasa, jer tom autu moras kocnicu da pustas kao kvacilo, ako pustis odmah auto krece kao recimo moj Leon pod malo jacim gasom :)

_________________
Capo di tutti Capi


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 17 Jan, 2010 15:30 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Nov, 2009 21:11
Postovi: 16
Lokacija: Beograd-Rakovica
Vozim: Peugeot 406 2.0 hdi
Pa recimo mom prijatelju koji je neko vreme posedovao S klasu Brabus 6.3 uopste se nije svidjalo to sto krece sam bez gasa, jer tom autu moras kocnicu da pustas kao kvacilo, ako pustis odmah auto krece kao recimo moj Leon pod malo jacim gasom :)[/quote]

Ma snasao bih se ja sa Brabusom sa bilo kojim menjacem :D

Elem, vozio sam par puta automatika u zivotu i to Opel Omegu 3.0 MV6. Kad se malo covek navikne dobra stvarcica.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 17 Jan, 2010 19:28 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 32229
Lokacija: Vojvodina
Vozim: Audi A4 (B8)
PrestigeBD je napisao:
Kod mene je (CVT) Multitronic S automatika sa 8 brzina. Ali vozio sam i tiptronic i DSG. Svi reaguju na gas identicno, samo je razlika u brzini odziva i brizini promene stepena.


Ovo kod tebe je brutalno, ubilo se za trkanje po gradu. 8)
Danas kada smo krenuli sa semafora sam video koliko dobiješ na ubrzanju dok ja promenim brzinu.
U mojoj prvoj brzini smo bili jedan do drugog, u drugoj si mi već pobegao za pola dužine auta, u trećoj za celu dužinu auta, a u četvrtoj si bio već na dve dužine auta.
Stvarno ovaj CVT jebe mame kako kida, nema gubitka vremena kao kod mene u promeni brzina već linerano ubrzava, kao što sam rekao za gradske trke je zakon.
Zato je moj "manuelac" zakon na autoputu, može da izvuče veću maksimalnu brzinu od tvoje CVT smećare, a i troši manje goriva :wink: 8) :lol:

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 232 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: ljuba.b i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group