Najbolja ponuda motornih ulja!!!
         


forum.cars.rs • Pogledaj temu - Antifriz?

forum.cars.rs

CARS Forum - recenzije polovnih i novih vozila, vodič za kupovinu, tuning, servis, noviteti ...
Danas je 21 Avg, 2014 18:01

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]






Započni novu temu Odgovori na temu  [ 140 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Antifriz?
PostPoslato: 15 Feb, 2008 15:09 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb, 2008 15:03
Postovi: 2713
Lokacija: Beograd
Vozim: Fiat Punto MY94 1.7td 51kw 0-100kmh 17.4sec maxspeed 152kmh
Imaju neki antifrizi koji osim sto ne zamrzavaju na minus 20-30 imaju svojstvo da podignu temperaturu kuvanja vode na 105-110 stepeni. Ko zna nesto o tome,koji antifriz preporucujete.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 15 Feb, 2008 15:19 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33606
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Kako to misliš da \"podignu temperaturu kuvanja vode\" :?: :?
Normalno je da čista voda ključa na 100 stepeni, dok antifriz ključa na cca 110 stepeni (manje - više).
Nekim motorima je radna temperatura bliže 100 stepeni i onda bi upotreba čiste vode bila opasna jer bi na optimalnoj temperaturi došlo do prokuvavanja.
Antifriz, osim što sprečava smrzavanje i koroziju, ima kasniju tačku ključanja i neophodan je u svim vozilima.
Stariji automobili koriste antifriz G11 specifikacije koji je uglavnom zelene ili plave boje, dok savremeni automobili koriste antifriz G12 koji je crvene boje.
Ovi antifrizi se razlikuju po hemijskom sastavu i ne smeju se mešati, kao što se mora voditi računa da se u nov i moderan automobil ne sme sipati G11 antifriz jer može da ošteti vodove i hladnjak...
Idealna tačka smrzavanja kod antifriza je -40 stepeni, može biti malo veća ili malo manja, ali se ne sme sipati čist koncentrat od -100 jer će taj sigurno oštetiti dihtunge, creva i hladnjak.
Obično se koncentrat -100 razblažuje sa destilovanom vodom u srazmeri 1:1
Na kraju, preporuka su Castrol i Valvoline, mada mogu i ostali inostrani, dok domaći na mene nisu ostavili utisak, pa ne mogu ni da ih preporučim...

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 15 Feb, 2008 15:57 
OffLine
Bronzani član
Bronzani član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Dec, 2007 11:09
Postovi: 982
Lokacija: BG
Vozim: Fiat Punto mk2b 1.3 MultiJet
Kad smo već kod antifriza, da li dolivati antifriz (50:50) ili samo destilovanu vodu?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 15 Feb, 2008 16:14 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33606
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Dolivanjem samo destilovane vode se smanjuje otpornost antifriza na niske temperature.
Zbog toga je uvek bolje doliti razblaženu varijantu koncentrata ili imati u rezervi litar već razblaženog koji se u prodavnicama prodaje sa oznakom -40
Ja sam u par navrata dolio čisti koncentrat -100, ali u maloj količini od 1 - 2 decilitra.
To nije strašno, neće uticati mnogo na povećanje koncentrovanog antifriza u smeši...

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 15 Feb, 2008 22:05 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Dec, 2007 22:46
Postovi: 3060
Lokacija: Novi Beograd
Svaka cast Frodo za ovako detaljan odgovor za antifriz. :D

Imao bih jos nesto da dodam.

Savremeni tipovi motora imaju takozvani zatvoreni sistem hladjenja gde visak tecnosti za hladjenje iz hladnjaka odlazi u poseban (plasticni) sud. Ranijekod starih tipova motora cep za dosipanje tecnosti je bio na samom hladnjaku a sada kod tih savremenih motora sa nalazi na posudi.

Vrlo bitno je da tac cep bude ispravan i pravilno funkcionise a evo i zasto:

On omogucujezagrejavanje vode iznad 100 stepeni Celzijusa i sprecava nastajanje vazdusni mehurica u blizini prostora za sagorevanje koji bi na nekim mestima mogli uzrokovati pregrejavanje pa tada moze doci i do deformacije glave.

Zavisno od tipa i konstrukcije motora koriste se i cepovi za razlicite pritiske koji se krecu od 0.5 pa do 1.5 bara.
Ako se zna da je tacka kljucanja vode 100 stepeni na nadmorskoj visini 0,
onda ce na primer pod pritiskom od 0.5 bara i 0 metara nadmorske visine kljucati na oko 112 stepeni.
Ako se dobro secam sa porastom nadmorske visine snizava se i ova tacka kljucanja recimo za 300m visine tacka kljucanja se spusta za oko 1 stepen Celzijusa.

Kao sto je Frodo vec rekao, antifriz kljuca na temperaturi desetak stepeni visoj od vode i zato je bitno da bude uvek u dobroj razmeri pomesan u sistemu za hladjenje.
ako bi se koristio 100 % antifriz desilo bi se da bi taj motor smrzao na temperaturi vec od -20 stepeni.
Drugo, zbog trosenja aditiva koji su sastavni delovi svakog antifriza on se mora menjati na svake dve do cetiri godine sto zavizi takodje od tipa motora i karakteristika antifriza.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 15 Feb, 2008 22:58 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Jun, 2007 16:26
Postovi: 33606
Vozim: Klotaru
Lokacija: Vojvodina
Svaka čast Dušane za ovako dobru dopunu odgovora :D

_________________
Slika Slika Slika
<<<РАСНОШЋУ ДО ДОГИСТАИЛА>>>


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 17 Feb, 2008 15:30 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 01 Dec, 2007 0:29
Postovi: 32
Lokacija: Zrenjanin
Vozim: Citroen Xsara II 1.6 16V 110ks
Antifriz iskljucivo menjajte na svake dve godine ( cetiri godine zaboravite).

Sto se tice G12 ili crveni antifriz se koristi kod svih motora koji imaju aluminijumski hladnjak i glavu motora, jer G11 ili zeleni je mnogo agresivniji i nagriza aluminijum.

Ova dva antifriza nikako ne smeju da se mesaju.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 18 Feb, 2008 18:13 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jan, 2008 15:32
Postovi: 79
Lokacija: Beograd
Dušan je napisao:
Savremeni tipovi motora imaju takozvani zatvoreni sistem hladjenja gde visak tecnosti za hladjenje iz hladnjaka odlazi u poseban (plasticni) sud. Ranijekod starih tipova motora cep za dosipanje tecnosti je bio na samom hladnjaku a sada kod tih savremenih motora sa nalazi na posudi.

Vrlo bitno je da tac cep bude ispravan i pravilno funkcionise a evo i zasto:

On omogucujezagrejavanje vode iznad 100 stepeni Celzijusa i sprecava nastajanje vazdusni mehurica u blizini prostora za sagorevanje koji bi na nekim mestima mogli uzrokovati pregrejavanje pa tada moze doci i do deformacije glave.
Oba ta sistema imaju istu svrhu, da kad se hladna tecnost zagreje i rasiri do nekog pritiska, taj visak negde ode a ne da izbije neko crevo ili sl.
Kod starih je taj cep na hladnjaku to regulisao, a kod novih hladnjak nema cep vec na posudi postoji jednosmerno\\sigurnosni ventil. Ali mislim da i na motoru u sistemu hladjena ima neki ventil(za pritisak) koji vodi ka plasticnoj ponudi, ali nisam siguran :oops:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 18 Feb, 2008 19:26 
EHHO je napisao:
Antifriz iskljucivo menjajte na svake dve godine ( cetiri godine zaboravite).

Sto se tice G12 ili crveni antifriz se koristi kod svih motora koji imaju aluminijumski hladnjak i glavu motora, jer G11 ili zeleni je mnogo agresivniji i nagriza aluminijum.

Ova dva antifriza nikako ne smeju da se mesaju.


Taman sam hteo da ovo dodam
kad ono :wink:

dakle,
postao sam suvišan,
sve se kotrlja i bez mene 8)


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 26 Avg, 2011 18:12 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
A sta bude ako se pomesaju g12 i g11?

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 27 Avg, 2011 11:29 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
Jel moguce da niko ne zna? :cry2!

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 27 Avg, 2011 14:24 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep, 2009 20:56
Postovi: 1429
Vozim: Ford Mondeo mk3 tddi 116ks
Lokacija: Prokuplje
Postane agresivniji na neke legure metala,uglavnom nije preporucljivo. Najbolje zameni sav antifriz iz sistema, pomesas crveni G12 i destilovanu vodu u razmeri 50:50,kosta malo vise od 1000din i miran si dok imas auto.

Detalje kako se menja i koliko litara stane imas u uputstvu ili pitaj na fordovom forumu.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 27 Avg, 2011 14:57 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
neskopk je napisao:
Najbolje zameni sav antifriz iz sistema, pomesas crveni G12 i destilovanu vodu u razmeri 50:50,kosta malo vise od 1000din i miran si dok imas auto.

Otkud znas da ide g12 (Crveni)? Ja sam stavio plavi... Koliko sam skontao crveni stiti aluminium od korozije a plavi stiti bi-metalne od korozije i rdje.
ali ja ne znam da li je moj hladnjak alu ili obican...

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 28 Avg, 2011 12:56 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
Dobio sam odgovor na probe forumu. Kazu da se stavlja "typical green coolant". Jel postoji uopste kod nas zeleni antifriz?
Takodje, na pitanje, od cega nam je hladnjak, dobio sam odgovor
Citiraj:
our stock radiators are aluminum core with plastic endtanks.


Onda jel trebam da koristim crveni antifriz?? :please! :please! :please! :please!

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 28 Avg, 2011 21:45 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Dec, 2007 16:42
Postovi: 3395
Lokacija: Voždovac
Vozim: Logan 1,6 MPI
Kupi bre najobicniji antifriz, nemo` zamaras mozak, ako su ti rekli green - ti lepo sipaj plavi!! :rofl :rofl


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 28 Avg, 2011 22:37 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
Blackshadow je napisao:
Kupi bre najobicniji antifriz, nemo` zamaras mozak, ako su ti rekli green - ti lepo sipaj plavi!! :rofl :rofl

:ras!

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 28 Avg, 2011 23:06 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep, 2009 20:56
Postovi: 1429
Vozim: Ford Mondeo mk3 tddi 116ks
Lokacija: Prokuplje
G12 bolje stiti rashladni sistem i duze traje,min 5 god, dok G11 (plavi ili zeleni svejedno) moras da menjas da 2god.

Sipaj G12 i miran si dok imas auto. Ja sam to uradio na mom fordu iz 88.g pa sta mu fali,evo vec dve godine antifriz stoji na MAX zakucan. Stavio sam Total G12 sve preporuke,kosta 330din litar.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 0:10 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
neskopk je napisao:
G12 bolje stiti rashladni sistem i duze traje,min 5 god, dok G11 (plavi ili zeleni svejedno) moras da menjas da 2god.

Sipaj G12 i miran si dok imas auto. Ja sam to uradio na mom fordu iz 88.g pa sta mu fali,evo vec dve godine antifriz stoji na MAX zakucan. Stavio sam Total G12 sve preporuke,kosta 330din litar.

Koliko kosta onaj "radiator flush" (ispiranje hladnjaka)?

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 9:01 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Jul, 2009 22:55
Postovi: 2258
Lokacija: Beograd
Vozim: VW Golf 5 1.9 TDI Direkt Schalt Getriebe
WYNNS RADIATOR FLUSH oko 500 dinara.

_________________
"People buy horsepower, but drive torque."
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 10:14 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Dec, 2007 16:42
Postovi: 3395
Lokacija: Voždovac
Vozim: Logan 1,6 MPI
Ja bih sipao plavi - zeleni, ipak je to stariji auto, mada ne bi trebalo nista da mu bude ni od 12ice!
Ako ti se auto ne greje, isperi hladnjak vodom (crevo), antifriz pomesaj 50:50 sa destilovanom i natoci...ako ima "sraf" za ozracivanje odradi i to! :fishing!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 15:00 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
Malo sam ponesto i naucio :ye!
Posto imam aluminiumski hladnjak, ne smem koristiti antifriz zasnovan na alkoholu.

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 20:16 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep, 2009 20:56
Postovi: 1429
Vozim: Ford Mondeo mk3 tddi 116ks
Lokacija: Prokuplje
Ma ne komplikuj Dex nesto najjednostavnije...

Sipaj bilo koji antifriz renomiranog proizvodjaca 50:50 sa destilovanom i zavrsen poso,samo mora da se ozraci sistem ako je zatvorenog tipa... I sve to radis dok je auto hladan i isperi sistem obicnom vodom pre nalivanja novog antifriza


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 20:52 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
Nikako. Naravno da je bitno da ne stavim antifriz koji sadrzi cist alkohol. Zardjao bi mi hladnjak...

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 20:53 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Nov, 2009 20:17
Postovi: 8534
Lokacija: Novi Sad
Vozim: Kia Cee'd
Pa ti onda lepo procitaj koji ima/nema alkohola i taj sipaj :yawn!

_________________
Sta je Novosadski?
...to nisu ljudi, to su Beogradjani!

America is not a country, it's just a business


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 29 Avg, 2011 23:49 
OffLine
Platinasti član
Platinasti član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Okt, 2010 16:14
Postovi: 7895
Lokacija: Novi Sad
Vozim: 190hp
blaugrana je napisao:
Pa ti onda lepo procitaj koji ima/nema alkohola i taj sipaj :yawn!

Tu nema diskusije, naravno da cu to uraditi. Al' nek' si reko' :bad

_________________
Failing to succeed does not mean failing to progress.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 10 Nov, 2011 14:55 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 10 Nov, 2011 14:32
Postovi: 3
Vozim: VW Vento 1995,1.8 gl 66kv,90 ks
Pozdrav.Meni kod venta na posudi pise G11
Nece biti problem da sipam G12 50:50


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 10 Nov, 2011 16:38 
OffLine
Zlatni član
Zlatni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Jul, 2011 17:44
Postovi: 3949
Lokacija: Beograd
Vozim: Škoda Octavia 1.9 TDI
Nemaš potrebe za tim..verovatno je do sada sipan G11,ne mešaj nego sipaj isto...mislim da je G12 agresivniji a pošto je tvoj auto već u godinama ne bih ti savetovao da eksperimentišeš,ako sve radi kako treba narani svinje i ništa ne diraj :fishing!

_________________
Slika


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 10 Nov, 2011 20:05 
OffLine
Srebrni član
Srebrni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Sep, 2009 20:56
Postovi: 1429
Vozim: Ford Mondeo mk3 tddi 116ks
Lokacija: Prokuplje
Ja sam pre tri godine u svog Escorta 88.g sipao G12 i destilovanu 50:50,na preporuku servisera Dragomira i od tada mi rashladni sistem radi kao sat! Tom prilikom sam stavio i original termostat. Eto nacina kako da rashladni sistem nadzivi motor :thdwn!

Inace G12 je manje agresivniji jer ne sadrzi fosfate,salicilate jbliga sta sve. Kupis samo proizvod renomirane marke.

Hocu da kazem da G12 moze da se sipa i u Ficu i u vozilo iz 70-ih godina,samo moze da koristi nikako da steti ;)!!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 12 Nov, 2011 1:00 
OffLine
Počasni član
Počasni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 29 Sep, 2010 17:03
Postovi: 11907
Lokacija: Beograd
Vozim: Nek' se dimi, nek' se zna, TDI-a vozim ja.
sipam totalov g12,u sva 3 automobila koja sam imao do sada sam ga sipao i nikad sa njime nisam imao problema nikakvih.

_________________
Ako si mi prijatelj, ne razgovaraj sa mnom!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Antifriz?
PostPoslato: 14 Nov, 2011 4:39 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 10 Nov, 2011 14:32
Postovi: 3
Vozim: VW Vento 1995,1.8 gl 66kv,90 ks
U Crnoj Gori je jos toplo,mogao bih sipati i manji omjer od 50:50
raspitao sam se kod lokalnih majstora i kazu:
Nema veze sto pise G11,samo prospi sve, isperi sistem obicnom vodom i sipaj G12


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 140 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group