Najbolja ponuda motornih ulja!!!
         


forum.cars.rs • Pogledaj temu - Opel Vectra B

forum.cars.rs

CARS Forum - recenzije polovnih i novih vozila, vodič za kupovinu, tuning, servis, noviteti ...
Danas je 26 Jul, 2014 3:03

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]






Započni novu temu Odgovori na temu  [ 11 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Opel Vectra B
PostPoslato: 20 Nov, 2007 18:22 
OffLine
Standardni član
Standardni član
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Nov, 2007 22:36
Postovi: 394
Lokacija: Subotica
Vozim: Opel Zafira 2001 2.0 DTI
Interesuje me kakav je ovo automobil? Sta je bolja kupovina benzinac ili dizelas negledano na godisnju kilometrazu.???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 18:33 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9173
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Već sam pisao neka lična iskustva doduše za 1.6 16V.

http://www.autobat.co.yu/forum/viewtopic.php?t=1146


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 20:03 
Vectra B je sjajan auto,
po mnogo cemu je bolja od Passata

benzinci su za nijansu bolji
kupite 1.8 16V ili 2.0 16V


Vrh
  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 20:31 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9173
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Nikako se ne bih složio sa tim da je bolja od B5. Verujte mi nebo i zemlja. Seo 15.novembra 2006. direktno iz Vektre B sa kojom sam se družio 8-9meseci i 30 i kusur hiljada u Passata B5 istog godišta kojeg trenutno vozim. Vektra je ''kanta'' za ovaj auto, što ni sam nisam mogao da verujem, a bila je utegnuta kao i sadašnji.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 20:58 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17518
Evo sada teksta o autu koje je verovatno danas najpovoljnija kupovina na tržištu polovnih automobila u Srbiji. Danas možete naći Vectru B iz 1997 godine za verovali ili ne 4500 eura sa 1.6 ltr motorom, sa nekih 150.000 kilometara! E to se mora malo detaljnije proučiti! Jer tako jeftina kupovina tako velikog auta (za naše pojmove) mora da krije neku falinku, ili možda ne? Vectra B se pojavila krajem 1995 godine zamenivši više nego uspešan model Vectra A. Međutim, model A je bio na glasu kao auto sa lošom zaštitom od korozije (doduše neuporedivo boljom od Kadetta E). Svi smo se mi nagledali Vectri A sa zarđalim zadnjim lukovima blatobrana, zarđalim pragovima, pa čak i podovima. Vectra B je trebala da promeni tu praksu. Imala je vrlo nezahvalnu startnu poziciju, tj. negativan imidž prethodnika, ali opet je bila nekolikko godina najprodavanije vozilo srednje klase u Evropi (1996-1999, 2001). To je čudno auto, jer izgleda kao da je proizvod «posvađanih inžinjera»!

Neke stvari na tom autu su toliko dobro urađene da prosto ne možete verovati da je to OPEL, dok kada pogledate unutrašnjost, ipak ste sigurni da je OPEL. To je proizvod koji se razvijao u vreme Ignacia Lopeza, koji je OPEL zavio u crno, ali koji je bio na odlasku, pa se ovaj auto ipak otrzlo praksi zloglasnog Lopeza.

Dizajn i unutrašnjost

Auto je najjednostavnije rečeno, lepo. Ni manje ni više. Ništa posebno, te spada u prosek klase. I dan danas, Vectra je zadržala privlačnu liniju, te joj to uveliko pomaže kod prodaje kao polovnog. Ipak, u oči upadaju vrlo aerodinamični, mali te nepraktični retrovizori, te linija auta kod koje se vidi da je aerodinamika bila vrlo važna kod konstruisanja (90-tih OPEL je pravio auta sa najmanjim koeficijentom otpora vazduha). Unutrašnjost je vrlo funkcionalna, pa tu nema zabune. Na instrument tabli prvo upadaju u oči vrlo veliki brzinomer, te manji brojač obrtaja i pokazivač temperature rashladne tecnosti i goriva. Poznata greška ove Vectre je da displey putnog računara nekada jednostavno nakon određenog vremena “pobudali”, gde je potrebna zamena. Problema je bilo i sa signalizacijom airbag-a, gde se lampica često palila bez potrebe, no tu je grešku Opel besplatno otklanjao. Središnja konzola je funkcionalna, te sve to svetli u lepoj žutoj boji. Međutim, emocije ovde ne stanuju! Sve izgleda previše obično, te u nekim situacijama i dosadno. Toj činjenici pomaže i visok položaj sedenja, i plastika koja na nekim delovima nije baš visoke kvalitete. Uz to sve nije baš najsretnije sklopljeno, te kada po hladnom vremenu uključite grijanje, sve to zna proizvoditi «cvrčke». Nije nešto ozbiljno, ali nekada zna smetati. Mesta u Vectri ima, ali to je sve.

Napred je prostranost sasvim prosečna, krupniji i viši vozači će teško naći idealan položaj, iako mesta za glavu ima i previše. Zadnji red je očajan, i tu mesta ima ispod proseka klase. Sedišta su kruta i tvrda, ali pružaju dobar oslonac. Takođe, Vectra B je postojala kao karavan, te je vrlo isplativ trgovcima i zanatlijama, zbog prostranosti i ravne podnice, dok materijali u unutrašnjosti nisu nešto skupi, tako da Vam neće biti žao ubaciti npr. vreću cementa, što garant ne biste uradili u Passatu zadnje generacije. Sve u svemu, Vectra je prosečno dizajnirano, te u unutrašnjosti, jeftino izrađeno auto.

Karoserija i ovjes

Odmah da razjasnimo: Ovde ne vlada korozija! To je ono najbitnije kod OPEL-a. Tu je OPEL vrlo dobro odradio domaći zadatak, i Vectri podario vrlo kvalitetan pocinkovani lim (10 godina garancija na koroziju). Takođe, lim je poprilično debeo, te je OPEL izgleda ovde hteo da pokaže koliko zna i može. Vectra B je na EuroNCAP testu 1997 osvojila 3 zvezdice, a tada naspram Vectre vrlo skupi Audi A4 je zaradio 2 zvezdice! Tada se neko iz V.A.G koncerna pobunio, te je Vectri oduzeta jedna zvezdica zato jer u uputstvu za rukovanje nije baš najbolje objašnjeno kako postaviti dečije sediste, što je izazvalo mnogo kontraverzi oko ocenjivanja. Uglavnom, možete smatrati da je Vectra tada bila solidna po sigurnosti u svojoj klasi. Sitnijih problema sa karoserijom je bilo kod nekih verzija sa 5 vrata gde je dolazilo do curenja vode u prtljažnik, a kod prvih verzija je bilo problema sa odlepljivanjem gume sa “B” nosača.

Kada pogledamo detalje, primetit čemo da je lim izuzetno debeo između kabine i motornog prostora, te će ovdje Hi-Fi hobisti koji provlače razne kablove imati dosta muke, jer postoje samo 2 mesta na kojima se kablovi mogu provući. Ali ih OPEL zbog toga nagrađuje vrlo kvalitetnim zvučnicima u vratima, koji ruku na srce pripadaju visokoj klasi. Ne zvuče nešto na fabričkom uređaju, ali kada stavite naknadno neki uređaj renomiranog proizvođača tada dolaze do izražaja. Takođe, duž obe strane automobila su provedeni naponski vodovi od čelika, što predstavlja i ojačanja karoserije. Ovjes se jednostavno “ubio” za nase puteve. OPEL ovde nije stavljao aluminijum na bitne delove, te je s obzirom na mere Vectra vrlo teška (najslabije opremljen model sa 1.6 ltr motorom i 75 ks ima 1280 kg). Napred je McPherson ovjes sa dvostrukim poprečnim ramenima, koja su predimenzionirana, pogotovo na sastavu sa šasijom, te ovde nije bilo ni najmanjih problema. Stabilizatori su preuzeti sa 300-400 kg teže Omege, te to dovoljno govori o izdržljivosti.

Zadnji ovjes čini set poprečnih i uzdužnih ramena, gde takođe nije bilo problema. Jedini problem se može javiti kod zadnjeg uzdužno postavljenog plivajućeg ramena, ali to u slučaju da je auto bilo udareno ili da je «upalo» u neku nasu rupu na putu. Ovjes je inače tvrdo podešen, te tu Vectra briljira voznim svojstvima koja su bolja od Passata pretposlednje generacije, ali udobnost trpi, posebno kod kratkih poprečnih neravnina. Amortizeri su vrlo izdržljivi, te ni tu nije bilo nekih problema. Ukratko, ovjes Vectre nije neko remek delo tehnike gledajući sa zapadnoevropske tačke gledišta, međutim sa nase tačke gledišta on je jednostavno fenomenalan, jer su kavrovi ispodprosečni, dok je održavanje ovjesa vrlo jeftino (zadnji amortizer marke KAYABA košta 40 eura!!) Kao učestali problem na prvim modelima javljalo se zaglavljivanje volana. Oni koji vole brzu vožnju oduševiće se kočnicama na modelima 2.0 16V i 2.5 V6 , dok su takve kočnice posle ugrađivane i na sve redizajnirane modele s kraja 1999 godine pa do prestanka proizvodnje (prednji disk: samoventilirajući 288x25mm, zadnji 275x10mm). Modeli 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0Di te 2.0DTI imaju vrlo dobre kočnice (1995-kraj 1999). Model 1.6 sa 75 ks nazad ima bubnjeve koji vrlo dobro obavljaju svoj posao.


Motori

OPEL je uvek imao iznadprosečne benzinske motore, te je to i ovde slučaj. Početni 1.6 ltr motor sa 75 ks i 128 nm jednostavno dovodi u pitanje kupovinu diesel-a! Vectra s tim motorom na otvorenom putu, uz rezervar od 60l može uz pristojnu vožnju prevaliti skoro 1.100 km. Naravno, performanse nisu bog zna kakve, ali do 100 km/h treba 14.5 sec, te najveća brzina je 175 km/h. To je za prosečnog vozača, sasvim dovoljno. Međutim, ovaj model se može naći za nekih 4000 eura, tako da se stvarno treba zapitati da li se isplati dati npr. 6000 eura za Golfa III tdi iz iste godine. Posebno, što ovde dobijate više mesta, kapacitetniji trap te gepek punog formata. Pri kupovini ovog modela ipak obratite pažnju na opremu, dosta njih ne dolazi sa ABS-om, a to je ipak više nego koristan dodatak. Međutim, kod ovog i 2.0 (8 ventilskog) motora sa 110 ks i 165nm pri 2.600 o/min posebno oduševljava koncepcija izrade glave, gde ventili u slučaju pucanja zupčastog remen ne mogu dodirnuti klipove, tako da ako Vam pukne remen motor neće prtrpeti oštećenja!

Zupčasti remen za ova dva motora košta oko 10 eura u bolje opremljenoj prodavaonici auto delova, dok je u servisu oko 30 eura. Ovaj remen Vam može postaviti bilo koji iole podučen auto mehaničar. Motori sa 16 ventila traže izmenu zupčastog remena svakih 60.000 km, te kod njih u slučaju pucanja dolazi do havarije motora koja Vas može koštati i do 1500 eura! Motor od 1.6 ltr zapremine i 16 ventila razvija 101 ks te 150 nm pri 3.200 o/min. Ovaj motor je ubedljivo najštedljiviji 16 ventilski motor na tržištu (izveden je iz 1.6 sa 75 ks) te prosečna potrošnja se kreće oko 6.7 ltr! Brzina je sasvim solidnih 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h 12.5 sec. Međutim, elastičnost motora je izuzetna zahvaljujući vrlodobro proračunatom menjaču, tako da tom modelu od 80 do 120 km/h u petoj brzini treba 15.5 sec!! 1.8 16 V motor ima 115 ks te 170 nm pri 3.600 o/min. Taj motor je po karakteristikama u proseku klase, te se u redizajniranom modelu (kraj 1999 – 2002) može naći sa 122 ks i 168 nm!
2.0 16V motor je posebna priča. Taj motor je nastao iz poznatog 2.0 16V DOHC motora koji je za OPEL konstruisao Cosworth (u Vectri A je razvijao 150 ks te 203 nm pri izuzetno visokih 4.600 o/min).

Međutim, bio je izuzetno štedljiv za svoju snagu, kao i elastičan s obzirom na «trkaće» postavljen obrtni moment. U Vectri B razvija 136 ks i 188 nm pri 3.200 o/min. Snaga je smanjena zbog EURO normi o izduvnim gasovima. Međutim, i u težoj Vectri B, te iako smanjene snage, ovaj motor otkriva da je produkt Cosworth-a, te mu je najveća brzina 215 km/h, a ubrzanje 9.8 sec do 100 km/h. To i nisu neke brojke, ali ovde 136 ks gura Vectru koja bez klime sa ovim motorom ima 1365 kg! Takođe, sa ovim motorom dobijate kočnice vrhunskog kvaliteta (37.5 m zaustavni put). Ovaj motor je 2001-e godine zamenjen američkim motorom (GM, Saturn, Chevrolet) 2.2 litre 16 ventila i 147 ks, te 203 nm pri 4.000 o/min. Motor jeste jači od prijašnjeg 2.0, ali zanemarljivo, dok je potrošnja veća za 1 ltr, što s obzirom na ne baš ubedljivije performanse nije za zanemariti (identično ubrzanje, 218 km/h krajnja brzina). Prve verzije ovog motora su imale problema sa pogonskim lancem bregaste osovine.

V6 motor od 2.5 ltr s 24 ventila, 170 ks te 230 nm pri 3.200 o/min, jednostavno treba izbegavati. Izuzetno je osetljiv na hladan start, te pri češćoj oštrijoj vožnji hladnog motora sigurno dolazi do havarije bregastih vratila. Njegova prosečna potrošnja je prosečna za taj tip motora i kreće se oko 10 ltr. Motor V6 sa 2.6 ltr zapremine i isto 170 ks ali sa 250 nm, koji se pojavio u redizajniranom modelu je bolji izbor, te je s obzirom na zapreminu vrlo štedljiv (prosečno oko 9 ltr). Ipak, V6 motore u Vectri treba izbegavati. Dieseli su uvek bili rak rana OPEL-a. Ova Vectra je startala sa starim 1.7 TD motorom i slabašnih 82 ks, koja uz to nisu bila baš štedljiva (prosečno oko 7 ltr). Takođe, kultura rada tog motora je primerenija poljoprivrednim masinamaa. Međutim, 2.0 Di (Direct Injection) koji se pojavio 1997 godine je primer robusnosti i stedljivosti. Kultura rada mu je izuzetno viša od prijašnjeg 1.7 TD, ali ne baš kao kod VW-ovog TDI-ja. Prosečna potrošnja je oko 5.0 ltr, te ima 82 ks (kao i 1.7 TD) ali 185 nm pri 2.000 o/min. Performanse su na nivou benzinca 1.6 sa 75 ks!

2.0 DTI motor je koncepcijski isti, samo što ima drugi hladnjak vazduha, i razvija 101 ks i 205 nm pri 2.000 o/min. Ovaj motor je dosta temperamentniji od motora 2.0 Di, ali i rastrošniji, te mu se prosečna potrošnja kreće oko 6.8 ltr! Motor 2.2 DTI koji se pojavio u redizajniranom modelu 2001 godine je najbolji izbor što se tiče diesel motora. Ima 125 ks te 270 nm pri ekstremno niskih 1.500 o/min. Izuzetno je elastičan i brz. Krajnja brzina je 208 km/h (kao Passat 1.9 TDI sa 130 ks) dok do 100 km/h ubrzava za 10.3 sec. Prosečna potrošnja mu je manja od 2.0 DTI motora, te se kreće između 6 i 6.5 ltr. Motor 2.0 DTI je za redizajniranu Vectru pojačan na 230 nm, dok mu je snaga ostala ista, 101 ks! Krajnja brzina Vectre s tim motorom je 195 km /h.

Najbolja stvar kod ovih motora je što su pokretani dobrim starim
razvodnim lancem! Inače, koncepcija motora je čudna, jer ima 16 ventila te samo jedno bregasto vratilo. Inače ovo su prvi 16-ventilski diesel motori sa direktnim ubrizgavanjem na svetu, te su striktno proizvod OPEL-a (ISUZU ovde nije imao uplita, kao ni GM, iako ih koriste). U slučaju, da ipak lanac morate promeniti, što je na granici incidenta, to će Vas koštati oko 180 eura. Ako kupite neki od ova tri diesel motora, morate se navići na malo veću potrošnju ulja, koja se kreće i do pola litre na 1000 km! Ipak, to je u slučaju ovih motora normalno! Pažnju obratite na menjač automobila, koji se nije pokazao dobar između ostalog i zbog problema sa gubljenjem/curenjem ulja, a posebno su loši menjači kodnog naziva “F18”. Ako nešto lupka u Vectri iz zadnjeg dela, verovatno se radi o lupanju rezervoara za gorivo, što je rešeno na verzijama iza 98-e godine.

Vectre B iz prve dve godine proizvodnje su znale imati i probleme sa prskanjem goriva iz creva koje vode od rezervoara, nego to je Opel rešio besplatnim pozivom u servis, pa na tu grešku slobodno možete zaboraviti. Kod kupovine, posebnu pažnju obratite na sve pumpe (za gorivo i druge), jer žalbe zbog otkazivanja ovih delova nisu bile tako retke.

Zaključak

Vectra 2.0 Di je direktni naslednik Passata treće generacije koji se proizvodio do 1996 godine. 2.0 Di motor je izuzetno štedljiv, solidnih performansi, te kao i cela Vectra, jeftin za održavanje. Vectra se pokazala kao izuzetno izdržljiv auto na našim putevima, te Vas ne treba čuditi sve veći broj tih auta u posedu taksista i TAXI firmi. Takođe, gore spomenuta Vectra od 4000 eura je ipak isplativa kupovina, jer za te pare sigurno možete preboliti malo jeftiniju, ali solidnu unutrašnjost ovog auta, koja je u suštini i najveća mana Vectre. Izdržljivost ovjesa može poslužiti na primer drugim proizvođačima, dok upotreba lanca kod diesela govori da je ipak zupčasti remen samo skupi experiment u svetu auto industrije (OPEL je u VECTRA-i C sve motore, i benzinske i dizelske opremio lancem). Ovaj auto uz malo više vere (ako zaboravite lim prijašnjih Opela) i pažnje pri kupovini, može Vas poslužiti dugo godina.

PREPORUčUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

IZBEGAVAJTE: 1.8 16V, 2.5 V6
Diesel: 1.7 td

Izvor: AutoBlog BH


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 21:00 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17518
Sitnijih problema sa karoserijom je bilo kod nekih verzija sa 5 vrata gde je dolazilo do curenja vode u prtljažnik, a kod prvih verzija je bilo problema sa odlepljivanjem gume sa “B” nosača.

Kada pogledamo detalje, primetit čemo da je lim izuzetno debeo između kabine i motornog prostora, te će ovdje Hi-Fi hobisti koji provlače razne kablove imati dosta muke, jer postoje samo 2 mesta na kojima se kablovi mogu provući. Ali ih OPEL zbog toga nagrađuje vrlo kvalitetnim zvučnicima u vratima, koji ruku na srce pripadaju visokoj klasi. Ne zvuče nešto na fabričkom uređaju, ali kada stavite naknadno neki uređaj renomiranog proizvođača tada dolaze do izražaja. Takođe, duž obe strane automobila su provedeni naponski vodovi od čelika, što predstavlja i ojačanja karoserije. Ovjes se jednostavno “ubio” za nase puteve. OPEL ovde nije stavljao aluminijum na bitne delove, te je s obzirom na mere Vectra vrlo teška (najslabije opremljen model sa 1.6 ltr motorom i 75 ks ima 1280 kg). Napred je McPherson ovjes sa dvostrukim poprečnim ramenima, koja su predimenzionirana, pogotovo na sastavu sa šasijom, te ovde nije bilo ni najmanjih problema. Stabilizatori su preuzeti sa 300-400 kg teže Omege, te to dovoljno govori o izdržljivosti.

Zadnji ovjes čini set poprečnih i uzdužnih ramena, gde takođe nije bilo problema. Jedini problem se može javiti kod zadnjeg uzdužno postavljenog plivajućeg ramena, ali to u slučaju da je auto bilo udareno ili da je «upalo» u neku nasu rupu na putu. Ovjes je inače tvrdo podešen, te tu Vectra briljira voznim svojstvima koja su bolja od Passata pretposlednje generacije, ali udobnost trpi, posebno kod kratkih poprečnih neravnina. Amortizeri su vrlo izdržljivi, te ni tu nije bilo nekih problema. Ukratko, ovjes Vectre nije neko remek delo tehnike gledajući sa zapadnoevropske tačke gledišta, međutim sa nase tačke gledišta on je jednostavno fenomenalan, jer su kavrovi ispodprosečni, dok je održavanje ovjesa vrlo jeftino (zadnji amortizer marke KAYABA košta 40 eura!!) Kao učestali problem na prvim modelima javljalo se zaglavljivanje volana. Oni koji vole brzu vožnju oduševiće se kočnicama na modelima 2.0 16V i 2.5 V6 , dok su takve kočnice posle ugrađivane i na sve redizajnirane modele s kraja 1999 godine pa do prestanka proizvodnje (prednji disk: samoventilirajući 288x25mm, zadnji 275x10mm). Modeli 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0Di te 2.0DTI imaju vrlo dobre kočnice (1995-kraj 1999). Model 1.6 sa 75 ks nazad ima bubnjeve koji vrlo dobro obavljaju svoj posao.


Motori

OPEL je uvek imao iznadprosečne benzinske motore, te je to i ovde slučaj. Početni 1.6 ltr motor sa 75 ks i 128 nm jednostavno dovodi u pitanje kupovinu diesel-a! Vectra s tim motorom na otvorenom putu, uz rezervar od 60l može uz pristojnu vožnju prevaliti skoro 1.100 km. Naravno, performanse nisu bog zna kakve, ali do 100 km/h treba 14.5 sec, te najveća brzina je 175 km/h. To je za prosečnog vozača, sasvim dovoljno. Međutim, ovaj model se može naći za nekih 4000 eura, tako da se stvarno treba zapitati da li se isplati dati npr. 6000 eura za Golfa III tdi iz iste godine. Posebno, što ovde dobijate više mesta, kapacitetniji trap te gepek punog formata. Pri kupovini ovog modela ipak obratite pažnju na opremu, dosta njih ne dolazi sa ABS-om, a to je ipak više nego koristan dodatak. Međutim, kod ovog i 2.0 (8 ventilskog) motora sa 110 ks i 165nm pri 2.600 o/min posebno oduševljava koncepcija izrade glave, gde ventili u slučaju pucanja zupčastog remen ne mogu dodirnuti klipove, tako da ako Vam pukne remen motor neće prtrpeti oštećenja!

Zupčasti remen za ova dva motora košta oko 10 eura u bolje opremljenoj prodavaonici auto delova, dok je u servisu oko 30 eura. Ovaj remen Vam može postaviti bilo koji iole podučen auto mehaničar. Motori sa 16 ventila traže izmenu zupčastog remena svakih 60.000 km, te kod njih u slučaju pucanja dolazi do havarije motora koja Vas može koštati i do 1500 eura! Motor od 1.6 ltr zapremine i 16 ventila razvija 101 ks te 150 nm pri 3.200 o/min. Ovaj motor je ubedljivo najštedljiviji 16 ventilski motor na tržištu (izveden je iz 1.6 sa 75 ks) te prosečna potrošnja se kreće oko 6.7 ltr! Brzina je sasvim solidnih 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h 12.5 sec. Međutim, elastičnost motora je izuzetna zahvaljujući vrlodobro proračunatom menjaču, tako da tom modelu od 80 do 120 km/h u petoj brzini treba 15.5 sec!! 1.8 16 V motor ima 115 ks te 170 nm pri 3.600 o/min. Taj motor je po karakteristikama u proseku klase, te se u redizajniranom modelu (kraj 1999 – 2002) može naći sa 122 ks i 168 nm!
2.0 16V motor je posebna priča. Taj motor je nastao iz poznatog 2.0 16V DOHC motora koji je za OPEL konstruisao Cosworth (u Vectri A je razvijao 150 ks te 203 nm pri izuzetno visokih 4.600 o/min).

Međutim, bio je izuzetno štedljiv za svoju snagu, kao i elastičan s obzirom na «trkaće» postavljen obrtni moment. U Vectri B razvija 136 ks i 188 nm pri 3.200 o/min. Snaga je smanjena zbog EURO normi o izduvnim gasovima. Međutim, i u težoj Vectri B, te iako smanjene snage, ovaj motor otkriva da je produkt Cosworth-a, te mu je najveća brzina 215 km/h, a ubrzanje 9.8 sec do 100 km/h. To i nisu neke brojke, ali ovde 136 ks gura Vectru koja bez klime sa ovim motorom ima 1365 kg! Takođe, sa ovim motorom dobijate kočnice vrhunskog kvaliteta (37.5 m zaustavni put). Ovaj motor je 2001-e godine zamenjen američkim motorom (GM, Saturn, Chevrolet) 2.2 litre 16 ventila i 147 ks, te 203 nm pri 4.000 o/min. Motor jeste jači od prijašnjeg 2.0, ali zanemarljivo, dok je potrošnja veća za 1 ltr, što s obzirom na ne baš ubedljivije performanse nije za zanemariti (identično ubrzanje, 218 km/h krajnja brzina). Prve verzije ovog motora su imale problema sa pogonskim lancem bregaste osovine.

V6 motor od 2.5 ltr s 24 ventila, 170 ks te 230 nm pri 3.200 o/min, jednostavno treba izbegavati. Izuzetno je osetljiv na hladan start, te pri češćoj oštrijoj vožnji hladnog motora sigurno dolazi do havarije bregastih vratila. Njegova prosečna potrošnja je prosečna za taj tip motora i kreće se oko 10 ltr. Motor V6 sa 2.6 ltr zapremine i isto 170 ks ali sa 250 nm, koji se pojavio u redizajniranom modelu je bolji izbor, te je s obzirom na zapreminu vrlo štedljiv (prosečno oko 9 ltr). Ipak, V6 motore u Vectri treba izbegavati. Dieseli su uvek bili rak rana OPEL-a. Ova Vectra je startala sa starim 1.7 TD motorom i slabašnih 82 ks, koja uz to nisu bila baš štedljiva (prosečno oko 7 ltr). Takođe, kultura rada tog motora je primerenija poljoprivrednim masinamaa. Međutim, 2.0 Di (Direct Injection) koji se pojavio 1997 godine je primer robusnosti i stedljivosti. Kultura rada mu je izuzetno viša od prijašnjeg 1.7 TD, ali ne baš kao kod VW-ovog TDI-ja. Prosečna potrošnja je oko 5.0 ltr, te ima 82 ks (kao i 1.7 TD) ali 185 nm pri 2.000 o/min. Performanse su na nivou benzinca 1.6 sa 75 ks!

2.0 DTI motor je koncepcijski isti, samo što ima drugi hladnjak vazduha, i razvija 101 ks i 205 nm pri 2.000 o/min. Ovaj motor je dosta temperamentniji od motora 2.0 Di, ali i rastrošniji, te mu se prosečna potrošnja kreće oko 6.8 ltr! Motor 2.2 DTI koji se pojavio u redizajniranom modelu 2001 godine je najbolji izbor što se tiče diesel motora. Ima 125 ks te 270 nm pri ekstremno niskih 1.500 o/min. Izuzetno je elastičan i brz. Krajnja brzina je 208 km/h (kao Passat 1.9 TDI sa 130 ks) dok do 100 km/h ubrzava za 10.3 sec. Prosečna potrošnja mu je manja od 2.0 DTI motora, te se kreće između 6 i 6.5 ltr. Motor 2.0 DTI je za redizajniranu Vectru pojačan na 230 nm, dok mu je snaga ostala ista, 101 ks! Krajnja brzina Vectre s tim motorom je 195 km /h.

Najbolja stvar kod ovih motora je što su pokretani dobrim starim
razvodnim lancem! Inače, koncepcija motora je čudna, jer ima 16 ventila te samo jedno bregasto vratilo. Inače ovo su prvi 16-ventilski diesel motori sa direktnim ubrizgavanjem na svetu, te su striktno proizvod OPEL-a (ISUZU ovde nije imao uplita, kao ni GM, iako ih koriste). U slučaju, da ipak lanac morate promeniti, što je na granici incidenta, to će Vas koštati oko 180 eura. Ako kupite neki od ova tri diesel motora, morate se navići na malo veću potrošnju ulja, koja se kreće i do pola litre na 1000 km! Ipak, to je u slučaju ovih motora normalno! Pažnju obratite na menjač automobila, koji se nije pokazao dobar između ostalog i zbog problema sa gubljenjem/curenjem ulja, a posebno su loši menjači kodnog naziva “F18”. Ako nešto lupka u Vectri iz zadnjeg dela, verovatno se radi o lupanju rezervoara za gorivo, što je rešeno na verzijama iza 98-e godine.

Vectre B iz prve dve godine proizvodnje su znale imati i probleme sa prskanjem goriva iz creva koje vode od rezervoara, nego to je Opel rešio besplatnim pozivom u servis, pa na tu grešku slobodno možete zaboraviti. Kod kupovine, posebnu pažnju obratite na sve pumpe (za gorivo i druge), jer žalbe zbog otkazivanja ovih delova nisu bile tako retke.

Zaključak

Vectra 2.0 Di je direktni naslednik Passata treće generacije koji se proizvodio do 1996 godine. 2.0 Di motor je izuzetno štedljiv, solidnih performansi, te kao i cela Vectra, jeftin za održavanje. Vectra se pokazala kao izuzetno izdržljiv auto na našim putevima, te Vas ne treba čuditi sve veći broj tih auta u posedu taksista i TAXI firmi. Takođe, gore spomenuta Vectra od 4000 eura je ipak isplativa kupovina, jer za te pare sigurno možete preboliti malo jeftiniju, ali solidnu unutrašnjost ovog auta, koja je u suštini i najveća mana Vectre. Izdržljivost ovjesa može poslužiti na primer drugim proizvođačima, dok upotreba lanca kod diesela govori da je ipak zupčasti remen samo skupi experiment u svetu auto industrije (OPEL je u VECTRA-i C sve motore, i benzinske i dizelske opremio lancem). Ovaj auto uz malo više vere (ako zaboravite lim prijašnjih Opela) i pažnje pri kupovini, može Vas poslužiti dugo godina.

PREPORUčUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

IZBEGAVAJTE: 1.8 16V, 2.5 V6
Diesel: 1.7 td

Izvor: AutoBlog BH


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 21:02 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17518
Ovaj motor je ubedljivo najštedljiviji 16 ventilski motor na tržištu (izveden je iz 1.6 sa 75 ks) te prosečna potrošnja se kreće oko 6.7 ltr! Brzina je sasvim solidnih 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h 12.5 sec. Međutim, elastičnost motora je izuzetna zahvaljujući vrlodobro proračunatom menjaču, tako da tom modelu od 80 do 120 km/h u petoj brzini treba 15.5 sec!! 1.8 16 V motor ima 115 ks te 170 nm pri 3.600 o/min. Taj motor je po karakteristikama u proseku klase, te se u redizajniranom modelu (kraj 1999 – 2002) može naći sa 122 ks i 168 nm!
2.0 16V motor je posebna priča. Taj motor je nastao iz poznatog 2.0 16V DOHC motora koji je za OPEL konstruisao Cosworth (u Vectri A je razvijao 150 ks te 203 nm pri izuzetno visokih 4.600 o/min).

Međutim, bio je izuzetno štedljiv za svoju snagu, kao i elastičan s obzirom na «trkaće» postavljen obrtni moment. U Vectri B razvija 136 ks i 188 nm pri 3.200 o/min. Snaga je smanjena zbog EURO normi o izduvnim gasovima. Međutim, i u težoj Vectri B, te iako smanjene snage, ovaj motor otkriva da je produkt Cosworth-a, te mu je najveća brzina 215 km/h, a ubrzanje 9.8 sec do 100 km/h. To i nisu neke brojke, ali ovde 136 ks gura Vectru koja bez klime sa ovim motorom ima 1365 kg! Takođe, sa ovim motorom dobijate kočnice vrhunskog kvaliteta (37.5 m zaustavni put). Ovaj motor je 2001-e godine zamenjen američkim motorom (GM, Saturn, Chevrolet) 2.2 litre 16 ventila i 147 ks, te 203 nm pri 4.000 o/min. Motor jeste jači od prijašnjeg 2.0, ali zanemarljivo, dok je potrošnja veća za 1 ltr, što s obzirom na ne baš ubedljivije performanse nije za zanemariti (identično ubrzanje, 218 km/h krajnja brzina). Prve verzije ovog motora su imale problema sa pogonskim lancem bregaste osovine.

V6 motor od 2.5 ltr s 24 ventila, 170 ks te 230 nm pri 3.200 o/min, jednostavno treba izbegavati. Izuzetno je osetljiv na hladan start, te pri češćoj oštrijoj vožnji hladnog motora sigurno dolazi do havarije bregastih vratila. Njegova prosečna potrošnja je prosečna za taj tip motora i kreće se oko 10 ltr. Motor V6 sa 2.6 ltr zapremine i isto 170 ks ali sa 250 nm, koji se pojavio u redizajniranom modelu je bolji izbor, te je s obzirom na zapreminu vrlo štedljiv (prosečno oko 9 ltr). Ipak, V6 motore u Vectri treba izbegavati. Dieseli su uvek bili rak rana OPEL-a. Ova Vectra je startala sa starim 1.7 TD motorom i slabašnih 82 ks, koja uz to nisu bila baš štedljiva (prosečno oko 7 ltr). Takođe, kultura rada tog motora je primerenija poljoprivrednim masinamaa. Međutim, 2.0 Di (Direct Injection) koji se pojavio 1997 godine je primer robusnosti i stedljivosti. Kultura rada mu je izuzetno viša od prijašnjeg 1.7 TD, ali ne baš kao kod VW-ovog TDI-ja. Prosečna potrošnja je oko 5.0 ltr, te ima 82 ks (kao i 1.7 TD) ali 185 nm pri 2.000 o/min. Performanse su na nivou benzinca 1.6 sa 75 ks!

2.0 DTI motor je koncepcijski isti, samo što ima drugi hladnjak vazduha, i razvija 101 ks i 205 nm pri 2.000 o/min. Ovaj motor je dosta temperamentniji od motora 2.0 Di, ali i rastrošniji, te mu se prosečna potrošnja kreće oko 6.8 ltr! Motor 2.2 DTI koji se pojavio u redizajniranom modelu 2001 godine je najbolji izbor što se tiče diesel motora. Ima 125 ks te 270 nm pri ekstremno niskih 1.500 o/min. Izuzetno je elastičan i brz. Krajnja brzina je 208 km/h (kao Passat 1.9 TDI sa 130 ks) dok do 100 km/h ubrzava za 10.3 sec. Prosečna potrošnja mu je manja od 2.0 DTI motora, te se kreće između 6 i 6.5 ltr. Motor 2.0 DTI je za redizajniranu Vectru pojačan na 230 nm, dok mu je snaga ostala ista, 101 ks! Krajnja brzina Vectre s tim motorom je 195 km /h.

Najbolja stvar kod ovih motora je što su pokretani dobrim starim
razvodnim lancem! Inače, koncepcija motora je čudna, jer ima 16 ventila te samo jedno bregasto vratilo. Inače ovo su prvi 16-ventilski diesel motori sa direktnim ubrizgavanjem na svetu, te su striktno proizvod OPEL-a (ISUZU ovde nije imao uplita, kao ni GM, iako ih koriste). U slučaju, da ipak lanac morate promeniti, što je na granici incidenta, to će Vas koštati oko 180 eura. Ako kupite neki od ova tri diesel motora, morate se navići na malo veću potrošnju ulja, koja se kreće i do pola litre na 1000 km! Ipak, to je u slučaju ovih motora normalno! Pažnju obratite na menjač automobila, koji se nije pokazao dobar između ostalog i zbog problema sa gubljenjem/curenjem ulja, a posebno su loši menjači kodnog naziva “F18”. Ako nešto lupka u Vectri iz zadnjeg dela, verovatno se radi o lupanju rezervoara za gorivo, što je rešeno na verzijama iza 98-e godine.

Vectre B iz prve dve godine proizvodnje su znale imati i probleme sa prskanjem goriva iz creva koje vode od rezervoara, nego to je Opel rešio besplatnim pozivom u servis, pa na tu grešku slobodno možete zaboraviti. Kod kupovine, posebnu pažnju obratite na sve pumpe (za gorivo i druge), jer žalbe zbog otkazivanja ovih delova nisu bile tako retke.

Zaključak

Vectra 2.0 Di je direktni naslednik Passata treće generacije koji se proizvodio do 1996 godine. 2.0 Di motor je izuzetno štedljiv, solidnih performansi, te kao i cela Vectra, jeftin za održavanje. Vectra se pokazala kao izuzetno izdržljiv auto na našim putevima, te Vas ne treba čuditi sve veći broj tih auta u posedu taksista i TAXI firmi. Takođe, gore spomenuta Vectra od 4000 eura je ipak isplativa kupovina, jer za te pare sigurno možete preboliti malo jeftiniju, ali solidnu unutrašnjost ovog auta, koja je u suštini i najveća mana Vectre. Izdržljivost ovjesa može poslužiti na primer drugim proizvođačima, dok upotreba lanca kod diesela govori da je ipak zupčasti remen samo skupi experiment u svetu auto industrije (OPEL je u VECTRA-i C sve motore, i benzinske i dizelske opremio lancem). Ovaj auto uz malo više vere (ako zaboravite lim prijašnjih Opela) i pažnje pri kupovini, može Vas poslužiti dugo godina.

PREPORUčUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

IZBEGAVAJTE: 1.8 16V, 2.5 V6
Diesel: 1.7 td

Izvor: AutoBlog BH


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 20 Nov, 2007 21:02 
OffLine
Urednik
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg, 2007 22:39
Postovi: 17518
Ako kupite neki od ova tri diesel motora, morate se navići na malo veću potrošnju ulja, koja se kreće i do pola litre na 1000 km! Ipak, to je u slučaju ovih motora normalno! Pažnju obratite na menjač automobila, koji se nije pokazao dobar između ostalog i zbog problema sa gubljenjem/curenjem ulja, a posebno su loši menjači kodnog naziva “F18”. Ako nešto lupka u Vectri iz zadnjeg dela, verovatno se radi o lupanju rezervoara za gorivo, što je rešeno na verzijama iza 98-e godine.

Vectre B iz prve dve godine proizvodnje su znale imati i probleme sa prskanjem goriva iz creva koje vode od rezervoara, nego to je Opel rešio besplatnim pozivom u servis, pa na tu grešku slobodno možete zaboraviti. Kod kupovine, posebnu pažnju obratite na sve pumpe (za gorivo i druge), jer žalbe zbog otkazivanja ovih delova nisu bile tako retke.

Zaključak

Vectra 2.0 Di je direktni naslednik Passata treće generacije koji se proizvodio do 1996 godine. 2.0 Di motor je izuzetno štedljiv, solidnih performansi, te kao i cela Vectra, jeftin za održavanje. Vectra se pokazala kao izuzetno izdržljiv auto na našim putevima, te Vas ne treba čuditi sve veći broj tih auta u posedu taksista i TAXI firmi. Takođe, gore spomenuta Vectra od 4000 eura je ipak isplativa kupovina, jer za te pare sigurno možete preboliti malo jeftiniju, ali solidnu unutrašnjost ovog auta, koja je u suštini i najveća mana Vectre. Izdržljivost ovjesa može poslužiti na primer drugim proizvođačima, dok upotreba lanca kod diesela govori da je ipak zupčasti remen samo skupi experiment u svetu auto industrije (OPEL je u VECTRA-i C sve motore, i benzinske i dizelske opremio lancem). Ovaj auto uz malo više vere (ako zaboravite lim prijašnjih Opela) i pažnje pri kupovini, može Vas poslužiti dugo godina.

PREPORUčUJEM: 1.6 75 ks i 1.6 16V sa 101 ks, i za malo agresivnije 2.0 16V.
Diesel: 2.0 di, 2.0 dti, te 2.2 dti

IZBEGAVAJTE: 1.8 16V, 2.5 V6
Diesel: 1.7 td

Izvor: AutoBlog BH


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 21 Nov, 2007 14:40 
OffLine
Povremeni posetilac
Povremeni posetilac

Pridružio se: 15 Nov, 2007 13:25
Postovi: 6
Svaka cast za tekst. Koliko sam ja mogao da zakljucim, za 4500-5000e najbolji auto je vectra(1.6 16v)?!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 21 Nov, 2007 16:02 
OffLine
Globalni Moderator
Globalni Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Jun, 2007 0:30
Postovi: 9173
Vozim: Doblo 1.9jtd, Audi A4 B8
Lokacija: Novi Sad
Nema za te pare Vektre B u dobrom stanju kod nas u Srbiji, to su cene za Bosnu. Kod nas ti je solidna sa klimom 5.500e pa na gore, pošto tih '95. '96. maltene i nema.
Što se tiče motora 1.6 16V nije mali potrošač, grad ne Beograd već manji sa manje gužve ne može da prođe ispod 10l benzina i 12l TNGa. Van grada isto nema ni govora o potrošnji od 5-6l, možda jedino iza nekog autobusa ili kamiona. :D
Inače tekst je izveden iz opštih podataka što nije po mom ukusu.

Da me neko ne shvati pogrešno Vektra B nije uopšte loš automobil ali nije ni vrlo dobar,osim što lepo izgleda. I iz priča drugih a i mog ličnog iskustva(vozio sam 1999.-2001. restayling verziju-novu a 2006. onu iz 1997. god), ova starija je mnogo pouzdanija, mada ne i stabilnija i kočnice su stvarno prva klasa kod restilizivane. Na novijim od 1999. elektronika jako puno brljavi. Dok što se tiče mehanike motora tu je stavrno maratonac taj 1.6 16v kažu da prelazi i pola miliona. Jako velika zamerka je po meni za tu klasu kad se vozi preko 140km/h a duva vetar, tada se odviji malo gornji deo vrata i pravi jaku buku što me je jako nerviralo a i dosta je bučan motor iznad 140.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 22 Nov, 2007 0:48 
Vectra B 1.6 16V zaista u gradu trosi oko 11,0 litara,

ali na otvorenom je to oko 7,0 l,
i to bez previse stednje,

sad je pravo pitanje da li neko zna da vozi kako treba, ili ne.


Vrh
  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 11 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  
Powered by phpBB © 2010 phpBB Group